سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

به گزارش حکایت گیلان | تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین دیدار خود از جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا مقابل هند به تساوی بدون گل دست پیدا کرد.
تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین دیدار خود از جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه، ۳۰ دی در ورزشگاه دی وای پاتیل بمبئی مقابل هند میزبان به میدان رفت و در پایان به تساوی بدون گل دست پیدا کرد.   
نیمه اول 
دقایق ابتدایی این نیمه پایاپای پیش رفت و دو تیم موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند.  
در دقیقه ۱۱ بازی اولین ضربه آزاد برای ایران به دست آمد که پس از ارسال در محوطه جریمه هند و ضربه سر نگین زندی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد. در ادامه بازیکنان ایران معتقد به خطای هَند و پنالتی بودند و تعدادی از آنها در حالی که توپ هنوز در محوطه ۱۸ قدم هند بود به سمت داور رفتند تا اعتراض کنند اما در نهایت توپ به دروازه‌بان هند رسید و بازی ادامه پیدا کرد.  
ارسال دفاع ایران به پشت محوطه ۱۸ قدم هند، نگین زندی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن در چارچوب نبود و به بیرون رفت.  
دقایقی بعد شوت بازیکن هند با فاصله کمی از بالای دروازه زهره کودایی بیرون رفت.  
دقیقه ۳۱ این دیدار موقعیت خطرناکی برای هند به دست آمد؛ زمانی که بازیکنان هند توپ را به محوطه جریمه ایران ارسال کردند، زهره کودایی از دروازه خارج شد و نتوانست توپ را بگیرد و دروازه خالی ماند اما بازیکن هند نتوانست بین مدافعان ایران ضربه خود را به سمت دروازه بزند.  
چند دقیقه بعد هم بازیکنان هند توپ را به پشت دفاع ایران ارسال کردند و ضربه بازیکن این تیم از بالای دروازه بیرون رفت.  
در ادامه دو تیم موقعیتی جدی روی دروازه هم به وجود نیاوردند و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.  
نیمه دوم 
هند در دقایق ابتدایی این نیمه توپ و میدان را در اختیار داشت اما موقعیت خطرناکی را روی دروازه ایران به وجود نیاورد. تا اینه در دقیقه ۵۰ مسابقه بازیکن هند بین دو مدافع ایران موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما نتوانست ضربه محکمی به توپ بزند و توپ از کنار دروازه بیرون رفت. در حمله بعدی این تیم هم قبل از اینکه بازیکن هند در موقعیت گلزنی قرار بگیرد دفاع ایران توپ را از محوطه ۱۸ قدم راهی کرنر کرد.  
فشار هند ادامه پیدا کرد تا مریم ایراندوست دو تعویض پیاپی انجام بدهد. سربالی و چهکندی از زمین بیرون رفتند و نیکخواه و زهرا معصومی جایگزین آنها شدند.  
در دقیقه ۶۱ مسابقه هند در موقعیتی خطرناک قرار گرفت که شوت بازیکن این تیم توسط غزاله بنی‌طالبی به بیرون رفت و به تور دروازه برخورد کرد. در ادامه هم زهره کودایی ضربه حریف را راهی کرنر کرد تا دروازه ایران همچنان بسته باقی بماند.  
در دقیقه ۶۵ ضربه کرنر برای ایران به دست آمد که پس از ارسال توپ، نگین زندی به آن ضربه زد اما دروازه‌بان هند توپ را راهی کرنر کرد.  
ثنا صادقی اولین  کارت زرد این بازی را گرفت. ثنا صادقی و هاجر دباغی جای خود را به یاسمن فرمانی و سارا ظهرابی دادند.  
دقیقه ۷۶ این دیدار بهترین موقعیت گلزنی هند به دست آمد و در حالی که بازیکن این تیم فاصله کمی با دروازه ایران داشت و با سر به توپ ضربه زد،  زهره کودایی درخشید و مانع باز شدن دروازه‌اش شد.   
نگین زندی در دقیقه ۷۹ در موقعیت گلزنی قرار گرفت و در حالی که دروازه‌بان هند از دروازه خارج شده بود به توپ ضربه زد اما بازیکن هند توپ را راهی کرنر کرد.   
زندی در دقیقه ۸۶ از زمین بیرون رفت و افسانه چترنور جای او را گرفت.  
در دقیقه ۸۹ بازیکن هند در موقعیت تک به تک با دروازه ایران قرار گرفت اما قبل از اینکه به توپ ضربه بزند دفاع ایران توپ را به کودایی رساند. در نهایت این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.  
زهره کودایی، بهناز طاهرخانی، غزاله بنی‌طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ثنا صادقی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی ترکیب اولیه تیم ایران در این دیدار بودند.  
ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار خود یکشنبه، سوم بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه مقابل چین پرافتخارترین تیم این مسابقات به میدان می‌رود. چین در اولین دیدار خود چین تایپه را با چهار گل شکست داد.  

منبع:ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان