سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

به گزارش حکایت گیلان | مریم کاظمی پور در مورد راه اندازی بوکس بانوان بیان کرد: در ادوار گذشته این بحث چند بار مطرح شده است. با توجه به حساسیت‌هایی که رشته بوکس دارد، اینکه چقدر امکان راه اندازی آن وجود دارد صرفا مربوط به تصمیم وزارت ورزش یا درخواست خود فدراسیون نیست و در واقع باید مجوز‌های خاص‌تری اخذ شود.

او ادامه داد: در کمیته علمی که تشکیل دادیم، چارچوب فعالیت رشته‌ها را از لحاظ آسیب‌های ورزشی، روانشناسی و ساز و کار فعالیت‌های بین المللی بررسی می‌کنیم. همچنین اینکه مصلحت فعالیت بانوان در این رشته‌ها چگونه است نیز ارزیابی می‌شود. در مورد بوکس هنوز درخواست رسمی از سوی فدراسیون به دست ما نرسیده، اما اگر هم بیاید چارچوب و ضوابط خاص خودش را دارد.

کاظمی پور در پاسخ به این پرسش که این قول را می‌دهد که وزارت ورزش بتواند برای راه اندازی بوکس بانوان کاری انجام دهد؟ تصریح کرد: من یک نفری هیچ تصمیمی نمی‌گیرم و برای تصمیم گیری و سیاست گذاری رشته‌های جدید از خرد جمعی استفاده می‌کنم. البته توصیه می‌کنم ورزشکاران، جوانی و توانمندی خود را در رشته‌های مشابهی محک بزنند که حداقل الان مصوب هستند و مسیر آماتوری را طی کرده اند و به سمت قهرمانی در حال گذر هستند. رشته هایی، چون تکواندو، ووشو و کاراته به بلوغ حرفه‌ای رسیده اند. به نظرم الان صلاح نیست جوان‌هایی که در دوران اوج هستند بخواهند وقت خود را صرف این کنند که منتظر رشته جدیدی باشند که بیاید تا سپس در آن فعالیت رسمی خود را شروع کنند.

منبع:فرارو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان