سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

حکایت گیلان | هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که با ورود سامانه بارشی جدید روند کاهش دما از اوایل وقت امروز پنجشنبه آغاز می شود و دمای استان در برخی مناطق تا ۱۰ درجه سانتیگراد نسبت به روز گذشته سردتر می شود.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان حداکثر دمای استان که در برخی نقاط همچون لاهیجان و لنگرود روز گذشته چهارشنبه به ۱۵ درجه سانتیگراد رسیده بود امروز در در گرم ترین ساعات به حدود پنج درجه خواهد رسید.

هواشناسی گیلان همچنین پیش بینی کرد از امروز با استقرار هوای سرد و بارشی با روند کاهش دما، بارندگی و باد بعضی نقاط شدید و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف روبه رو هستیم که تا عصر جمعه تداوم خواهد داشت.

براساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان طی این مدت مردم استان علاوه بر بارندگی برف و باران ، مه گرفتگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و کولاک شاهد هستند. 

علاوه بر این بارش برف در ارتفاعات از شدت بیشتری برخودار است و دمای هوا در مناطق کوهستانی تا ۱۰ درجه کاهش می یابد. 

آبگرفتگی ،لغزش، رانش، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه ها و منطقه کوهستانی لغزندگی اختلال در تردد جاده ای به ویژه در محورهای کوهستانی، خسارت به سازه ها و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد از خطرات فعالیت این سامانه بارشی است که هواشناسی گیلان برای آنها هشدار داده است.

منبع: ایرنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان