سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
رئیسی در جمع فعالان اقتصادی روسیه :

سند همکاری های ۲۰ ساله ایران و روسیه بزودی نهایی می شود

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۱۵:۲۲ چاپ

حکایت گیلان | رییس جمهور ایران در جمع فعالان اقتصادی روسیه گفت: موافقتنامه جامع همکاری‌های بیست ساله بین ایران و روسیه، نقشه راه جهش مناسبت همه‌جانبه بین دو کشور خواهد بود.

رییسی با اشاره به اینکه مقدمات موافقتنامه جامع همکاری‌های دو کشور فراهم شده است و به زودی نهایی خواهد شد، افزود: در دیدار با رییس جمهور روسیه هم اتفاق نظر داشتیم که سطح کنونی مناسبات اقتصادی رضایتبخش نیست و باید با رفع موانع، زمینه افزایش مبادلات دوجانبه به سرعت فراهم شود.

در این نشست که وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند رییس جمهور ایران به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: باوجود رشد نسبتا خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

رییسی به مذاکره با همتای روسی اشاره کرد و افزود: آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.

وی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوز‌های دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.

رییس جمهور ایران ، روسیه را بازاری بزرگ برای کالا‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهاد‌های مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

گفتنی است دیدار رئیس جمهور ایران با مقامات سیاسی و اقتصادی، مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه نفت و انرژی، صنایع، کشاورزی، تجارت و گردشگری روسیه از ساعتی قبل پیش در مسکو آغاز شد.

در این نشست که وزرای امورخارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سفیر ایران در روسیه هم حضور دارند، راه‌های توسعه و تعمیق همکاری اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و روسی بررسی شد.

منبع: انتخاب

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان