سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

به گزارش حکایت گیلان | مایکروسافت قصد دارد در معامله‌ای به ارزش ۶۸ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار، با خریدن «اکتیویژن بلیزارد»، شرکت سازنده بازی «کال آو دیوتی» بزرگ‌ترین معامله تاریخ در صنعت بازی‌های کامپیوتری را رقم بزند.

این اقدام مایکروسافت بازتاب‌ تمایل این شرکت آمریکایی چندملیتی به جهان‌های مجازی «متاورس» است که در آن افراد با هم کار، بازی، و معاشرت می‌کنند؛ اقدامی که رقبای بزرگ مایکروسافت هم‌اینک در حال انجام آن هستند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، با اعلام این خبر در روز سه‌شنبه ٢٨ دی‌ماه گفت بازی‌های کامپیوتری «پویاترین و مهیج‌ترین مقوله در تمام پلاتفورم‌های امروزی است و نقشی کلیدی در توسعه پلاتفورم‌های متاورس ایفا خواهد کرد.»

پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر ۹۵ دلار به ازای هر سهم در واقع ۴۵ درصد بیش از ارزش اسمی سهام اکتیویژن در پایان معاملات روز جمعه است. سهام اکتیویژن آخرین بار با ۲۷ درصد افزایش به بیش از ۸۳ دلار رسید. این رقم، که بسیار کمتر از قیمت پیشنهادی است، حاکی از نگرانی‌ها از بابت به نتیجه نرسیدن این معامله و گرفتار شدن آن در قید و بند مقررات تجاری است.

مایکروسافت تاکنون از نوع نظارت‌های اعمال‌شده بر فیسبوک و گوگل در امان مانده است، اما معامله مذکور با تبدیل کردن این شرکت به سومین شرکت بزرگ صنعت بازی‌های کامپیوتری در جهان، آن را در رادار قانون‌گذاران آمریکایی قرار می‌دهد.

شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت و ان‌ویدیا در حال سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در عرصه متاورس هستند و سال گذشته فیسبوک با تغییر نامش به «متا پلاتفورمز‌» تمرکز خود بر کسب‌وکار واقعیت مجازی‌اش را منعکس کرد.

منبع:انتخاب

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان