جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | با حکم حجت‌ الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیاوش آقاجانی به عنوان مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان منصوب شده است و مراسم معارفه اش امروز چهارشنبه در محل این اداره برگزار می شود.

آقاجانی پیش از این سابقه مدیریتی نداشته است، هرچند به واسطه سخنگویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فردی شناخته شده در نزد فعالان سیاسی است. وی در زمان وزارت شریعتمداری به عنوان نماینده ویژه وزیر در حوزه سلامت اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان منصوب شده بود. 

در روزهای گذشته موضوع انتصابات وزیر کار و همچنین اختصاص بودجه برای برنامه «میدان» صداوسیما با انتقادات فراوانی مواجه بوده است و حتی صحبت استیضاح وزیر کار نیز مطرح شده است. موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در سوال خود از وزیر که در جلسه کمیسیون برگزار شد با انتقاد از انتصاب افراد بی تجربه در اداره کار گفته است « وزیر کار به دلیل بی‌تجربگی‌اش، نیروهای تخصصی را کنار گذاشته است و افرادی سیاسی خالی از ذهن و بدون تجربه را از بیرون وزارتخانه آورده‌اند و مدیر کرده‌اند»  وی همچنین گفته بود: وزیر به آوردن نیروهای رانتی افتخار می‌کند و  وزارتخانه را با مسابقه میدان اشتباه گرفته است» 

سیاوش آقاجانی یکی از معدود افرادی بود که از اقدام وزیر حمایت کرده بود. وی در توئیتی با حمایت از برنامه «میدان» نوشته است : «در هر وزارتخانه برای کارهای ترویجی و فرهنگی، وظایف و بودجه‌هایی تعیین شده است و در حوزه کارآفرینی چه برنامه‌ای بهتر از #برنامه_میدان عمل کرده که به حمایت از این برنامه توسط وزارت کار معترض‌اید!؟»

وی حالا با حمایت وزیر کار به عنوان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان منصوب  و جانشین عباس علیزاده شده است. وی در توئیتر خود را ‏‏سخنگوی شورای ائتلاف گیلان، معاون تولید محتوای شورای هماهنگی ستادهای رئیسی در گیلان و مدیر سایت و کانال نازکبین مطرح کرده است و اشاره ای به سوابقش در اداره کار نداشته است. حالا او با سوابقی در حد کارشناسی یک اداره کل تا حد مدیرکل بالا می رود که بی شباهت به ارتقای پست بسیاری از مدیران وزارتخانه عبدالملکی نیست. 

آقاجانی 44 ساله یکی دیگر از مدیران همشهری استاندار فعلی گیلان است. هرچند به نظر می رسد او بیشتر به خط سیاسی نظرعلی علیزاده رقیب انتخاباتی عباسی نزدیک باشد و تایید انتصاب وی برای راضی نگه داشتن خط اصولگرایان منتقد عباسی باشد. البته ممکن است همین انتصاب منتقدان جدیدتری را ایجاد کند که به این سبک و سیاق انتصابات انتقاد دارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان