پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان استفاده از تمامی ظرفیت ها برای اجرای مطلوب طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: بایستی شرایط برای توزیع مواد مخدر در گیلان، ناامن شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان منطقه حیران را جزو مناطق جدایی‌ناپذیر گیلان دانست و اظهار کرد: منطقه حیران همچون گذشته مثل یک نگین بر بلندای استان گیلان می‌درخشد.
وی با بیان اینکه هرچند وقت یک‌بار برخی درتلاشند تا احساسات و عواطف مردم عزیز منطقه حیران، آستارا و اردبیل را جریحه‌دار کنند و البته همیشه به در بسته می‌خورند، گفت: اخیراً نیز عده‌ای که ماهیت آنان مشخص است با تشکیل پویشی سعی بر اختلاف‌افکنی بین مردمان غیور دو خطه دارند درحالیکه این اقدامات تفرقه انگیزانه، همدلی، وحدت و صمیمیت میان آنان را از بین نخواهد برد.
وی با تصریح اینکه به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان برای پرهیز از پرداختن به چنین موضوعاتی به این افراد متذکر می‌شوم، افزود: چنین رفتارهای صورت گرفته همواره به بن بست خواهد رسید و راه به جایی نخواهند برد.
استاندار گیلان در ادامه سخنانش با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور در خصوص طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر گفت: این دستور العمل یک طرح کشوری و ملی بوده و براین اساس ساماندهی معتادان در گیلان آغاز شده و باید از تمامی امکانات استفاده شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه معتادان متجاهر و غیر متجاهر باعث ایجاد نا امیدی در جامعه می‌شوند، گفت: طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر بسیار مفید بوده و باید همه دستگاه‌ها از تمامی امکانات موجود در راستای کاهش معتادان بهره بگیرند.
 عباسی با قدردانی از زحمات ناجا در راستای مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: نیروی انتظامی گیلان به‌طور شبانه روزی در مسیر مبارزه با مواد مخدر در حال فعالیت بوده و در همین راستا شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌ است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به تجهیز دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر در مبادی ورودی گیلان تصریح کرد: در سه مسیر ورودی استان گیلان باید امکانات موجود تقویت و دستگاه‌های مدرن وارد استان شود.
نماینده عالی دولت در گیلان یکی از راه‌های کاهش مصرف مواد مخدر در گیلان را جلوگیری از توزیع آن دانست و افزود: با هماهنگی تمامی نهادها و دستگاه‌های متولی از توزیع و ورود مواد مخدر به گیلان جلوگیری به عمل آید زیرا مصرف آن باعث از بین رفتن بسیاری از خانوارها شده است.
وی با اشاره به نقش کمیته امداد در کاهش و ساماندهی معتادان غیر متجاهر بیان داشت: کمیته امداد و بهزیستی باید معتادان غیر متجاهر را تحت پوشش قرار دهند زیرا انجام این‌کار انگیزه آنان برای ترک را افزایش می‌دهد.
استاندار با تاکید بر اینکه باید شرایط برای توزیع کنندگان مواد مخدر در گیلان ناامن شود، ادامه داد: باید شرایطی را در مرزهای گیلان و مبادی ورودی به وجود آورد که توزیع کنندگان و واردکنندگان مواد مخدر به گیلان، جرات انجام این کار را نداشته باشند لذا برای تحقق این امر باید مشکلات را ریشه‌ای بررسی کرد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه‌ با موادمخدر گیلان، مهم‌ترین راه‌حل در کاهش معتادان متجاهر را غربالگری و جمع‌آوری آنان دانست و تصریح کرد: اگر در حوزه پیشگیری در چند سال گذشته به موفقیت نرسیدیم ، باید در مرحله درمان به خوبی عمل کرد و با شناسایی و جمع‌آوری معتادان، هزینه‌ها را کاهش داد.
وی از افزایش هفت درصدی دستگیری خرده‌فروشان و ۲۸ درصدی قاچاقچیان موادمخدر در استان خبر داد و تصریح کرد: باید با این تلاش‌های صورت‌گرفته شاهد کاهش میزان مصرف و ابتلا به اعتیاد نیز باشیم.
استاندار گیلان مسئولان متولی را مکلف به ارائه گزارش عملکرد خود به صورت هفتگی به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرد و گفت: مسئولان باید در جهت کاهش مصرف و شبکه توزیع و نیز ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر و غیر متجاهر تلاش مضاعف کرده و فقط به شرکت در جلسات بسنده نکنند.
در این جلسه گزارش چگونگی اجرای طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان، گزارش میزان کشفیات موادمخدر و دستگیری افراد مرتبط توسط فرمانده نیروی انتظامی استان، گزارش افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسط مدیرکل بهزیستی استان و نیز اقدامات‌ تعمیر و تجهیز مرکز ماده ۱۶ نگهداری از معتادان متجاهر توسط،شهردار رشت ارائه شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان