سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
حقوق دولتی برای انفعال و کار نکرده؛

نگاهی به ضعف روابط عمومی فرمانداری های استان گیلان!

۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۲:۱۵ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان |طی روزها و هفته های اخیر، سرپرست فرمانداری های چندین شهرستان گیلان منصوب شده اند و بیشتر آن ها تعیین تکلیف شده اند. فرمانداران عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان ها محسوب می شوند و اختیارات مناسبی دارند، ولی چندان در میان عامه مردم شناخته شده نیستند. یکی از عوامل آن به ضعف روابط عمومی های استان نیز برمی گردد. 

روابط عمومی فرمانداری های استان گیلان طی سال های اخیر ضعف های فراوانی داشتند و این نشان می دهد که در این زمینه کار خاصی برای آموزش کارکنان آن صورت نگرفته است. در حال حاضر هم مشاهده می کنیم که پورتال روابط عمومی فرمانداری چند شهرستان یا ماه های گذشته  بروز نمی شود و یا اخبارش با ضعف های فراوانی مواجه است که در اینجا مورد بررسی قرار دادیم. 

به طور مثال آخرین خبر پورتال فرمانداری انزلی به مهر ماه سال جاری برمی گردد که حدود سه ماه می‌گذرد. 

همچنین فرمانداری رودبار هم بعد از شهریور ماه خبری منتشر نکرده است. این بدین معنا است که حتما فرماندار طی این ماه ها کار خاصی صورت نداده  و یا حتی نبوده است. شاید هم مدیر روابط عمومی در رودبار نداشته باشد. البته اگر چنین مدیری داشته باشد،  دوست داریم فیش حقوقی مدیرش منتشر شود. 

چنین انفعالی به وفور دیده شده است. ولی حتی روابط عمومی هایی که اخبار فرماندار را منتشر می کنند نیز ضعف های خاص خود را دارند. همین حالا ( 18 دی 1400)  اگر به فرمانداری های استان مراجعه کنید به صورت پیش فرض همه از حضور فرماندار در مراسم فاطمیه ، ملاقات مردمی،  اعلام پیام و حضور در  مراسم هشت دی و شهادت سردار سلیمانی نوشته اند. هیچ اشاره ای به صحبت های فرماندار در جلسات مختلف نمی شود. گویی تنها صرف حضور فرمانداران  اهمیت دارد و روابط عمومی ها زحمتی برای ضبط جلسات و انتشار دقیق محتوای آن نمی کنند. به این افراد ماهیانه حقوق مدیران دولتی نیز پرداخت می شود!

از این ها بگذریم، محتوای اخبار نشان می دهد روابط عمومی های استان دارای ضعف آموزشی نیز هستند و حتی  تیترزدن صحیح و ابتدایی نیز بلد نیستند. به طور مثال فرمانداری خمام مدام تیتر می زند « به مناسبت فلان روز صورت گرفت» که در واقع این یک سرتیتر است. این  ابتدایی ترینی مساله ای است که یک روابط عمومی باید بداند.

برخی دیگر هم کل چکیده را به عنوان تیتر منتشر می کنند تا نشان دهند کوچکترین سلیقه ای ندارند. نمونه آن هم فرمانداری آستانه اشرفیه که کار اصلیش تبلیغات پرطمطراق برای فرماندار است.

البته تا وقتی از عناوین پرطمراق « دکتر یا مهندس فلانی» یا »مقام محترم» و فعل هایی چون «فرمودند» در مورد فرمانداران استفاده می شود کمتر این افراد ضعف هایشان در نزد مدیران دیده می شود. مدیران ارشد استانداری و شخص استاندار با برپایی کلاس های آموزشی و تربیت نیروهای جدید می توانستند برای این مشکل  راهکاری پیدا کند، ولی فعلا کار خاصی صورت نداده اند. در مقام شعار « روابط عمومی پیشانی ادارات و سازمان است» ولی در مقام عمل ضعیف ترین افراد به این مقام منصوب شده اند و توجهی به موضوع مهم اخبار نمی شود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان