پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

حکایت گیلان | کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: اگر گردن کسانی که در بخش ارز ۴۲۰۰ تومانی دلال بازی می کنند، زده شود دیگر کسی از این قبیل غلطها نخواهد کرد لذا ما نباید نان مردم را ببریم.

 
سید کاظم دلخوش با بیان اینکه برخی اظهار نظرات در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به هیچ وجه کارشناسانه نیست، تاکید کرد: برخی بدیهی‌ترین موضوعات اقتصادی را در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی متوجه نمی شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مرغداریها در تامین نهاده های دامی خود ۹۰ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنند، این جای سوال دارد که این مرغداری ها از این به بعد باید از کجا منابع ارزی خود را تامین کنند؟ آیا باید با ارز ۲۳ هزار تومانی نهاده‌های دامی بخرند؟ این مشکل برای دامداری ها هم به همین منوال است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دامداری‌ها هم ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کردند لذا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این بخش هم موجب می‌شود تا نه گوشت و نه گوسفند و نه دامداری باقی بماند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تاکید کرد: برخی آمدند و نشستند تصمیمی گرفته اند لذا به نظر بنده این تصمیمات یعنی تصمیم در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیمی غیرعاقلانه است و این مسئله به اقتصاد شوک فراوانی وارد خواهد کرد.

یک تعداد از افراد به عنوان اقتصاددان در رسانه ملی حاضر شده و در این زمینه نظر می‌دهند لذا بنده آنها را به هیچ وجه اقتصاددان نمی دانم زیرا اگر این افراد اقتصاددان باشند باید بدانند که اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی زندگی مردم فاجعه ایجاد خواهد کرد
وی با بیان اینکه نباید به اقتصاد شوک وارد کنیم، بیان داشت: دولت در هر زمانی به اقتصاد کشور دست زده مردم بازنده شده اند بنابراین باید عاقلانه در این مسیر قدم برداشت همچنین یک تعداد از افراد به عنوان اقتصاددان در رسانه ملی حاضر شده و در این زمینه نظر می‌دهند لذا بنده آنها را به هیچ وجه اقتصاددان نمی دانم زیرا اگر این افراد اقتصاددان باشند باید بدانند که اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی زندگی مردم فاجعه ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس آماده کمک به دولت در راستای اصلاح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، بیان داشت: به واقع اگر گردن کسانی که در این بخش به دلال بازی می پردازند، زده شود دیگر کسی از این قبیل غلطها نخواهد کرد نه اینکه ما بخواهیم نان مردم را ببریم و ارز ۴۲۰۰ تومانی را در ادامه آزاد کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تاکید کرد: به هیچ وجه در شرایط فعلی نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد . حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حتی روی قیمت دارو و بقیه کالاها هم اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت اگر می‌خواهد به مردم کمک کند برود و جلوه دادن خواران و دلالان در این بخش را بگیرد و این مسئله هیچ کاری هم ندارد اگر بگوییم این کار سخت است معلوم است که ما بی عرضه بوده ایم.

منبع: بازار

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان