شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | گزارشات حکایت از این دارند که خودروساز کره‌ای هیوندای تصمیم به توقف توسعه خودروهای بنزینی جهت تمرکز روی خودروهای برقی گرفته است.

به نظر می‌رسد هیوندای عزم خود را جزم کرده است تا کاملاً روی توسعه خودروهای برقی متمرکز شود. به گزارش Korea Economic Daily، این شرکت کره‌ای اخیراً بخش توسعه پیشرانه‌های بنزینی در مرکز تحقیق و توسعه خود را تعطیل کرده است تا تمام توان خود را برای توسعه خودروهای برقی به کار بگیرد.

هرچند همچنان برخی از کارکنان مشغول اصلاح موتورهای بنزینی کنونی این شرکت خواهند بود، سایر نیروها به بخش توسعه خودروهای برقی منتقل خواهند شد. گفته می‌شود مرکز توسعه پیشرانه‌های بنزینی به مرکز تست خودروهای برقی تغییر کاربری خواهد داد و همچنین مرکز جدیدی جهت توسعه باتری‌ها تاسیس شده است.

«چانگ-کوک پارک» (Chung-Kook Park)، مدیر جدید بخش تحقیق و توسعه هیوندای، طی ایمیلی به کارمندان این شرکت، برقی شدن خودروها را «اجتناب‌ناپذیر» خوانده و اظهار داشته است که هیوندای روی توسعه خودروهای نوآورانه‌ای تمرکز خواهد کرد که می‌توانند بربازار غالب شوند.

تصمیم هیوندای کاملاً قابل پیش‌بینی بوده از آنجا که بسیاری از خودروسازان و کشورهای سراسر جهان قصد دارند تا دهه ۲۰۳۰ به فروش خودروهای درون‌سوز پایان بدهند. حتی کره جنوبی، خانه این شرکت خوشنام، برنامه دارد تا جهت جلوگیری از تغییرات اقلیمی، فروش خودروهای تمام درون‌سوز را تا سال ۲۰۳۰ و همه خودروهای درون‌سوز را تا سال ۲۰۳۵ متوقف کند. از این رو، منطقی است که این شرکت منابع و زمان خود را به‌جای پیشرانه‌های بنزینی که به‌زودی کنار گذاشته خواهند شد، صرف خودروهای برقی کند که آینده صنعت خودرو را شکل خواهند داد.

منبع:تحریریه

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان