شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
از دخالت در انتصابات تا ورود به مدیریت اجرایی؛

نگاهی به اقدامات مغایر نمایندگان مجلس یازدهم با فرمایشات رهبر انقلاب

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۱:۰۵ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | هرچند نمایندگان مجلس خود را انقلابی و ولایی پذیر می خوانند. اما عدم عمل به فرمایشات رهبر انقلاب طی ماه های اخیر در برخی موارد دیده شده که برخی از نمایندگان برای آن توجیهاتی نیز داشته اند.

مهم ترین مساله مصداقی  دخالت نمایندگان در امور اجرایی است که مغایر با دستور صریح رهبر انقلاب است که در دیدار با همین نمایندگان گفته اند « «نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران، فرمانداران و مسائل اجرایی دخالت نکنند» جالب است بسیاری  نمایندگان به محض پایان سخنرانی های رهبری در مورد برخی نکات مهم ایشان صحبت می کنند و حتی گاهی فورا طرح و پیشنهاداتی را مطرح می کنند. ولی در این رابطه هیچ کدام نمایندگان حرفی نزده اند. اخیرا هم که نماینده لاهیجان و سیاهکل درباره نامه درخواست لیست استخدام 5 نفره اش در سازمان جنگل ها گفته است که همه نمایندگان این کار را انجام می دهند. دخالت نمایندگان در امور اجرایی طوری شده که رسما این نمایندگان در جلسات درخواست می کنند که فلان فرماندار منصوب شود. البته چه در این دولت و چه دولت سابق دیده شده که دستگاه اجرایی نیز سعی می کند به نوعی  مدیرانی که انتخاب می شوند با نماینده مجلس هماهنگ باشند و بسیاری از نزدیکان نمایندگان به همین دلیل پست و مقام گرفته اند.

دیگر مساله ای که رهبری تاکید کردند عدم حضور نمایندگان در سمت های اجرایی بود. ایشان گفته اند « یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس میشود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود» البته که انتظار نمی رود رهبری به صورت مصداقی وارد شوند و مثلا جلوی خاندوزی( وزیر اقتصاد)، ساداتی نژاد( وزیر جهاد کشاورزی)، قاضی زاده هاشمی (رئیس بنیاد شهید) و زاکانی (شهردار تهران) را بگیرند. ایشان حرفی زده اند و خود نمایندگان باید بدانند که منظورشان چیست. اگر از هر چهار نفر پرسیده شود می گویند ما خودمان دوست نداشتیم چنین اتفاقی بیفتد و دنبال ما آمده اند. ولی نماینده از خود نمی پرسد چطور بعد از یک سال نمایندگی باید وزیر شود؟ این ها که دیگر اجازه نمی خواهد. آیا باید همه چیز از پشت بلندگو عنوان شود و با نام و نشان اعلام شود. خود نماینده درکش چیست؟

نمایندگان مجلس یازدهم هم در انتصابات دخالت می کنند و هم مایلند که صندلی نمایندگی را با مقام بالاتر عوض کنند. تنها فرقی که آن ها با نمایندگان مجالس سابق دارند در همان طرح های جنجالی چون محدودیت فضای مجازی و سگ گردانی و طرح جوانی جمعیت و اظهاراتی عجیب و غریب است. این را از آن ها بگیرید فرقی با گذشتگان ندارند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان