سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | امروز در شورای شهر تهران بر سر تغییر نام خیابان‌هایی در پایتخت به نام دو شهید جدلی شکل گرفته؛ یک عضو این شورای تماما اصول‌گرا گفته بهتر نام شهیدان را روی خیابان معروف نگذاریم، چون حساسیت مردم برانگیخته می‌شود و به شهدا ظلم می‌شود و سخن‌گوی شورا هم به او پاسخ داد، اصلا ما انقلاب کردیم که نام پادشاهان را از خیابان ها حذف کنیم.

مهدی عباسی عضو شورای شهر در مخالفت با پیشنهاد تغییر نام خیابان فرجام در شرق تهران به «ابومهدی المهندس» گفته: «این تغییر نام هم به ایجاد تقابل اجتماعی در محل منجر می‌شود و هم نام المهندس کاربردش را از دست می دهد و بهتر است که نام این شهید بزرگوار را روی خیابانی بگذاریم که هویت تاریخی ضعیف تری از خیابان فرجام داشته باشد.»

عباسی در مخالفت با پیشنهاد تغییر نام خیابان انوشیروان، پادشاه ساسانی، به محمود شهبازی در مرکز تهران گفته: « هرچند که کتاب‌های تاریخی که می گویند انوشیروان عادل بوده، جعلی است اما افکار عمومی تصور می کنند که انوشیروان عادل است و گذاشتن نام این شهید روی خیابان انوشیروان چون می تواند به مخالفت‌هایی شود و نوعی جفا در حق این شهید است.

اما علیرضا نادعلی، سخن‌گوی شورای شهر تهران، در موافقت با این نام‌گذاری‌ها گفته: «ابومهدی المهندس شهید بزرگواری بود که همراه با شهید سلیمانی فعالیت می‌کرد و قرار دادن نام این شهید روی یک خیابان در تهران می تواند نشانه ای از همراهی ایران و عراق باشد.

▫️ما اصلا باید نام این شهید بزرگوار را روی خیابان معروفی در تهران بگذاریم. البته ما دوست نداریم که مقابل مردم بایستیم و بنابراین نام فرجام را هم روی آن خیابان در داخل پرانتز می‌گذاریم.

▫️ما در جمهوری اسلامی سیاست‌های رسمی داریم و انقلاب اسلامی، ضدیت با شاهنشاهی ۲۵۰۰ساله بود. یعنی ما غیر از پادشاهی حضرت داوود و حضرت سلیمان، هیچ پادشاهی دیگری را به رسمیت نمی‌شناسیم.

▫️این در حالی است که خیابان انوشیروان چند کوچه پایین تر از دفتر رهبرانقلاب است و وجود نام این پادشاه روی یک خیابان در آن منطقه قطعا با اصول انقلاب اسلامی تعارض دارد.»

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان