پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

حکایت گیلان |  زن جوان که به‌علت مرگ مشکوک نوزاد سه ماهه‌اش بازداشت شده مدعی است وقتی نوزادش در وان حمام خفه شد، او از ترس با جسد فرار کرد و به شمال کشور رفت.
چند روز قبل مرد 56 ساله‌ای به دادسرای امور جنایی تهران رفت و در حالی که از همسر سومش شکایت می‌کرد به بازپرس محمد تقی شعبانی گفت: من سه بار ازدواج کرده‌ام از همسر اول و دومم جدا شدم اما دو سال قبل در یک میهمانی با مهناز آشنا شدم و بعد از مدتی باهم ازدواج کردیم. زندگی خوبی داشتیم و یکسال بعد هم مهناز باردار شد و دخترمان به دنیا آمد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه وقتی دخترم 81 روزه شد، مهناز و او به طرز مرموزی ناپدید شدند.
تماس از فریدونکنار
برای یافتن مهناز و فرزندم به هر‌جایی که فکرش را بکنید سر زدم اما از او خبری نبود. نه خانواده‌اش از او خبری داشتند و نه دوستانش، به پلیس خبر دادم و به سراغ بیمارستان‌ها رفتم، اما بی‌فایده بود.
تا اینکه دو روز قبل از پلیس فریدونکنار با من تماس گرفتند و گفتند همسرم آنجاست، با عجله خودم را به آن شهر رساندم اما در کمال ناباوری متوجه شدم دخترم مرده است و جسدش را تحویلم دادند. به من گفتند همسرت کودک را به اینجا آورده و مدعی شده بچه در حمام خفه شده است. دادسرای فریدونکنار از آنجایی که مرگ کودک در تهران رخ داده بود، قرار عدم صلاحیت صادر کرده و به اتهام سهل‌انگاری در نگهداری کودک، برای همسرم وثیقه 100 میلیون تومانی صادر کرده که خانواده‌اش این وثیقه را گذاشته و مهناز آزاد شده است، اما حالا من به اینجا آمده‌ام و از همسر سومم به‌خاطر کشتن دختر 81 روزه‌ام شکایت دارم و خواهان رسیدگی به این ماجراهستم.
بازداشت به اتهام قتل
با شکایت مرد میانسال، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، مهناز بازداشت شد. زن 30 ساله در تحقیقات ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: دخترم را به‌حمام بردم اما ناگهان از دستم لیز خورد و داخل تشت پر از آب افتاد. آنقدر از دیدن این صحنه شوکه شده بودم که حتی دست و پا زدن‌های بچه را نمی‌دیدم و درنهایت او فوت کرد. 5 دقیقه در شوک بودم و با بهت به کودکم نگاه می‌کردم. بعد‌از اینکه به‌خودم آمدم، بچه را بغل کردم و از خانه خارج شدم. به ترمینال شرق رفتم و خودرویی را با مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان دربست کرایه کردم و به فریدونکنار رفتم.
مهناز ادامه داد: در یک هتل اتاقی اجاره کردم و یک هفته در کنار جسد نوزادم عزاداری می‌کردم. چند باری خواستم که به زندگی ام پایان بدهم، اما نتوانستم. در نهایت بعد از یک هفته، وقتی دیدم که دیگر جسد دخترم قابل نگهداری نیست به پلیس فریدونکنار رفتم و ماجرای غرق شدن اتفاقی نوزادم را خبر دادم.
در حالی که زن جوان مدعی است کودک با افتادن در تشت آب غرق شده اما پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی اعلام کرده است. بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور داد متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ کودک را دوباره بررسی کنند. همچنین مهناز به اتهام قتل عمد فرزندش بازداشت و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

منبع: روزنامه ایران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان