پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به‌عنوان «شخصیت سال» مجله تایم در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد، سالی که شرکت خودروهای الکتریکی او به با ارزش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد و شرکت موشکی او با یک خدمه کاملا غیرنظامی تا لبه فضا اوج گرفت.

 ماسک همچنین بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس ایکس است و هدایت استارت آپ تراشه مغزی نورالینک و شرکت زیرساختی The Boring Company را بر عهده دارد. ارزش بازار تسلا در سال جاری به بیش از یک تریلیون دلار افزایش یافت و آن را از مجموع فورد موتور و جنرال موتورز ارزشمندتر کرد.

تسلا هر سال صدها هزار خودرو تولید می کند و توانسته است بهتر از بسیاری از رقبای خود از مشکلات زنجیره تامین جلوگیری کند، در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان جوان را وادار می کند تا به سمت خودروهای برقی بروند.

ادوارد فلسِنتال سردبیر مجله تایم گفت: «به خاطر ایجاد راه حل هایی برای بحران های موجود، برای تجسم احتمالات و خطرات عصر غول های فناوری، برای هدایت جسورانه ترین و درهم گسیخته ترین دگرگونی های جامعه، ایلان ماسک شخصیت سال ۲۰۲۱ تایم است.»

ماسک از میزبانی برنامه «شنبه شب زنده» گرفته تا انتشار توییت ها در مورد ارزهای دیجیتال که باعث تحرکات فراوان در ارزش آنها شده است، بر تیتر خبرها تسلط داشته و بیش از ۶۶میلیون دنبال کننده در توییتر جمع کرده است. برخی از توییت های او در گذشته نیز مورد توجه نظارتی قرار گرفته است.

به گفته این مجله، «شخص سال» به معنای شخصی است که «بیشترین تأثیر را بر روی اخبار یا زندگی ما داشته است، بهتر یا بدتر.»

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان