جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | محمد حسین واثق کارگرنیا در جمع تعدادی از نیروهای ارزشی و انقلابی رشت اظهار کرد: شورای ششم رشت از ابتدای فعالیتش تمام هم و غم خود را به منظور خدمت بدون منت و کسب رضای خدا به کار گرفت و برای تحقق این مهم نیز با هیچ کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به اینکه در جمع اعضای فعلی شورای رشت پیمانکار و یا دارندگان شرکت‌های خصوصی حضور ندارند افزود: اعضای شورا هیچیک دارای فعالیت مرتبط با شهرداری نیستند که بابت زد و بندهای پنهانی به دنبال دریافت حق السکوت و نادیده گرفتن حقوق شهر و شهروندان باشند.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید به اینکه اعضای شورای ششم رشت تعارض منافع ندارند تصریح کرد: به همین علت بدون تعارف و شرمندگی در جلسات شورا حضور پیدا می‌کنیم و با صراحت سخن می‌گوییم.

کارگرنیا با بیان اینکه شهردار رشت نسبت به امور شهر و شهرداری بی‌اطلاع نیست افزود: برخی‌ها می‌گویند چون علوی تازه کار است باید به وی فرصت بدهیم، اما ما معتقدیم علوی با دو دوره حضور در شورای شهر رشت و نهایتا قرار گرفتن در جایگاه فعلی، شهردار ۹ساله محسوب می‌شود که به تمام امور آشنایی لازم را دارد و علت انتخاب ایشان همین امتیاز نسبت به سایر داوطلبان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت باید بر اساس ضوابط قانونی و طبق سیاست‌های شورا عمل کند بیان کرد: تا زمانی که علوی در راستای حفظ منافع شهر و شهروندان عمل کند تحت حمایت شورا قرار دارد و در غیر این صورت چنانچه بخواهد به سمت حواشی رفته و از فشارهای بیرونی تبعیت کند با وی برخورد قانونی می‌کنیم.

رئیس شورای شهر رشت به جلسه روز چهارشنبه صحن علنی شورا اشاره کرد و گفت: در جلسه روز گذشته به شهردار رشت بابت رفع مشکل پل‌های عابر پیاده مکانیزه فرصت یک ماهه داده شد و اگر این مشکل که موجب به خطر افتادن ایمنی و جان شهروندان شده است در زمان مقرر برطرف نشود یقینا استیضاح شهردار رشت کلید می‌خورد.

کارگرنیا با بیان اینکه اعضای شورای رشت بدون واهمه به وظیفه قانونی خود در قبال رای اعتماد شهروندان عمل می‌کنند افزود: وضعیت نامناسب پل‌های عابر پیاده مکانیزه جان مردم را به مخاطره انداخته است و در شرایطی که به واسطه ساخت پل‌های عابر پیاده در رشت سیما و منظر شهری آسیب دیده و قیمت بسیاری از مغازه‌های اطراف این پل‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است و حریم برخی از خانه‌های اطراف به واسطه اشرافیت از بالای پل به داخل منازل شهروندان آسیب دیده است، بنابراین نباید نسبت به وضعیت این پل‌ها بی‌توجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه در رشت با هدف سهولت در تردد، روان شدن ترافیک، کاهش مشکل تردد برای افراد دارای کهولت سن و معلول و ناتوان جسمی احداث شد تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی هیچ کدام از این اهداف محقق نیست و پل‌های عابر پیاده مکانیزه به تابلوهای تبلیغاتی پیمانکار پروژه تبدیل شده است.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید به اینکه اعضای شورای رشت امین و مورد اعتماد شهروندان هستند بیان کرد: اعضای شورای ششم رشت که عنوان شورای انقلابی را به همراه دارند باید به عنوان نیروهای ارزشی مدافع حقوق مردم باشند و قرار نیست هر تذکری خطاب به شهردار رشت به عنوان اختلاف تعریف شود و ما مدافعین حقوق مردم هستیم.

کارگرنیا به حواشی ایجاد شده توسط برخی افراد مسئله دار وابسته اشاره کرد و گفت: یکی از این افراد مطالب کذب و تهمتهایی را مطرح کرده و در آن ادعای ارائه مدارک را کردند و حتی سه نماینده مردم رشت را نیز در شکل گیری برخی از مسائل مورد اتهام قرار داده است که یقینا این موضوع را از طریق واحد حقوقی شورای رشت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای ششم رشت هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند افزود: متاسفانه در برخی از ادوار گذشته شورا شاهد اشتباهاتی بودیم و شهردار باب میل خودش اقدام می‌کرد و در نهایت پس از گذشت چند ماه، به واسطه تعارض منافع بین اعضای شورا، در نهایت طرح سوال و استیضاح شهردار انجام می‌شد، ولی در شورای ششم به این گونه نیست و اعضای شورا هیچ گونه تعارض منافعی ندارند و فقط به حفظ منافع شهروندان فکر می‌کنند.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شورای ششم رشت، سعی دارد علوی را به عنوان شهردار برای رشت حفظ کند بیان کرد: ما نمی‌خواهیم در شورای ششم رشت موضوع‌عدم ثبات مدیریتی مطرح باشد و در همان ابتدای فعالیت بدون فوت وقت با انتخاب احمدی به عنوان شهردار رشت قصد داشتیم ثبات مدیریتی در شهرداری حفظ شود و با استعفای وی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن علوی را به عنوان شهردار رشت انتخاب کردیم و تمام تلاش خود را به منظور حفظ ثبات مدیریتی به کار گرفته‌ایم، اما این موضوع موجب نمی‌شود که در برابر اشتباهات شهردار رشت سکوت کرده و حقوق شهر و شهروندان را نادیده بگیریم.

منبع:ایلنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان