پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پیش بینی هواشناسی؛

هوای بارانی تا اواسط هفته در گیلان

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۱:۲۸ چاپ

حکایت گیلان | محمد دادرس مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به بازگشت هوای بارانی به استان گیلان، اظهار کرد: از صبح امروز (یکشنبه) با نفوذ توده هوای ناپایدار و تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: وقوع پدیده مه، بارش باران و وزش باد از مهم‌ترین پدیده‌های پیش بینی شده تا اواسط هفته جاری برای استان گیلان است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوای استان، گفت: در این مدت برای ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای روز یکشنبه نیز آسمان اکثر مناطق استان گیلان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود پیش بینی شده است، افزود: کاهش دمای هوا و در برخی نقاط بارش پراکنده همراه با وزش باد از دیگر پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای روز یکشنبه در استان گیلان است.

دادرس با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا برای فردا حدود ۸۰ متر پیش بینی شده است، تصریح کرد: دریای برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی نامناسب پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای هوای شهر رشت نیز بین ۹ تا ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

منبع: مهر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان