شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | دکتر محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: با ستادکل نیروهای مسلح برای همین منظور ارتباط برقرار و نشست‌هایی برگزار شد که به همین منظور برنامه‌ریزی شد که دانشجویان مرد فارغ‌التحصیل دوره دکتری دیگر به خدمت سربازی نروند و بجای سربازی یک طرح پسادکتری براساس نیازهای جامعه طراحی کنند.

برای همین موضوع نیز وزارت علوم قرار است یک سوم یا یک دوم حقوق پسادکتری به این دانشجویان پرداخت کند و همین طرح هم به عنوان دوره پسادکتری و هم به عنوان سربازی برای آنها لحاظ شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه در سه ماه فعالیت خود، اظهار داشت: اقداماتی که انجام شده نشان می‌دهد وزارت علوم به دنبال چه کارهایی است، در این زمینه طراحی «نظام ایده‌ها و نیازها» با علامت اختصاری «نان» یکی دیگر از این فعالیت‌های ما در مدت زمان یاد شده است که اکنون این طرح نیز در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر تمام نهادهای خصوصی و دولتی باید هر شهروند ایرانی که نیازی را برای کشور تشخیص دهند در این سامانه ثبت کنند و این سامانه در معرض دید اساتید و دانشگاهیان قرار می‌گیرد تا ارتباط بین موضوعات نیاز جامعه و دانشجویان برقرار شود و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با این موضوعات در اولویت ویژه قرار گیرد.

زلفی‌گل در مورد سومین اقدام انجام شده در این مدت عنوان کرد: با دستور رییس جمهور، مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بوده و در سال ۹۸ تصویب و مجوز آن صادر نشده بود،صادر شد که امید است اعتبارات شایسته ای از سوی مجلس شورای اسلامی و نهادهای مرتبط برای این صندوق در نظر گرفته شود تا از دانشجویان ارشد و دکتری حمایت کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان