سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
کاش تیم چهل نفره مذاکره کننده ایران قدر بداند!

دیگر رسانه های اصولگرا نرخ اقامت هتل کوربورگ وین را منتشر نمی کنند!

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۱:۰۸ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان |دور اول مذاکرات هسته ای در «هتل کوبورگ» وین به پایان رسید و آن طور که رسانه ها می گویند نتیجه خاصی نیز نداشته است و تیم چهل نفر مذاکره کننده فعلی ایران به کشور بازگشته است و قرار است هفته دیگر مذاکرات ادامه داشته باشد.

این که سرنوشت این مذاکرات به کجا منتهی می شود هنوز مشخص نیست. ولی واضح است تیم مذاکره کننده چه توافق کند و چه نکند، از سوی برخی رسانه های رسمی چون صداوسیما مورد تقدیر قرار می گیرد. 

سال 93 که تیم مذاکره کننده ایران در همین هتل کوربورگ وین اسکان یافته بود  شبکه خبر  و خبرگزاری دانشجو  با برآورد هزینه های هتل محل اقامت آن ها تیتر زده بودند « هزینه باورنکردنی یک شب اقامت در محل مذاکرات هسته‌ای» شبکه خبر نوشته بود « اگر شما بخواهید 10 روز دیگر یعنی 27 ژوئیه اقدام به رزرو یک سوئیت به مدت 1 شب کنید، برای هر سوئیت نوع اول با صبحانه باید بین 495 تا 595 یورو، برای نوع دوم 655 تا 755 یورو و برای نوع سوم 1095 تا 1195 یورو هزینه کنید که این مبلغ شامل مالیات و صبحانه نیز می شود اما اجازه اقامت بیش از 2 نفر با این قیمت در هر سوئیت داده نمی شود که با ضرب قیمت آزاد یورو، چیزی بیش از 2 میلیون برای سوئیت های ساده، 3 میلیون برای سوئیت های متوسط و 4 میلیون برای بهترین نوع سوئیت باید پرداخت کرد.»

البته این خبرگزاری ها با نرخ دلار 3200 تومانی آن زمان این قیمت ها را محاسبه کردند.  در زمان حال حتی اگر قیمت خود هتل افزایش پیدا نکرده باشد ( ظاهرا افزایش داشته است)، حالا حداقل شبی  15 میلیون تومان ( (با در نظر گرفته اتاق درجه سه) انتظار مذاکره کنندگان چهل نفره ایران  را می کشد که دیگر این رسانه ها به آن اشاره نمی کنند. این خارج از هزینه های حق ماموریت خارجی و همچنین بلیت هواپیما و هزینه های جانبی است.

البته که آن ها می توانند بگویند برای مسائل رسمی و حاکمیتی وارد وین شده اند که درست است. ولی واقعیت این است که آن ها فشارهای گذشته را هرگز نخواهند نداشت. چه «مذاکره برای مذاکره» کنند و چه «مذاکرات فرسایشی» که همه این ها مورد نقد ظاهری دولتمردان فعلی است بازهم قرار نیست تاوان چندانی بدهند. ولی حداقل اگر این هزینه ها برای این تیم پرچمعیت پرداخت می شود شاهد یک نتیجه ای باشیم که بفهمیم ارزش آن را دارند و در مذاکرات شاهد انشاء و درس تاریخ نیستیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان