پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
اتفاقات عجیب در شورا و شهرداری لیسار تالش؛

این قسمت، انتخاب شهردار بومی ممنوع!

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۰:۴۷ چاپ

 اختصاصی حکایت گیلان | بحران انتخاب شهردار در لیسار شهرستان تالش همچنان ادامه دارد و این بار ابعاد بیشتری از آن منتشر می‌شود. شهری که انگار قرار نیست به این زودی شاهد معرفی یک شهردار باشد. ماجرایی که یک پای آن در قطب بندی 3 به 2 اعضای آن و ترجیح مصلحت گروهی بر منافع عمومی یک شهر است.

شورای شهر لیسار به ریاست علیرضا غفاری مصوبه ای عجیب در نوع خود را مصوب کرده است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. طبق این مصوبه یک فرد بومی شهر لیسار و کارکنان شهرداری آن نمی‌توانند به عنوان گزینه شهردار معرفی شوند.

پیش از این مصوبه، مجتبی نصرتی عضو شورای شهر لیسار در گفتگو با حکایت گیلان گفته بود: شهر لیسار نیازمند شهردار بومی و آشنا به جغرافیای شهری است و میان کارکنان به ویژه معاونین این سازمان 2 گزینه با ویژگی های مورد نظر ضوابط قانونی مشغول به کار هستند.

این تصمیم مشابه مصوبه ای است که اعضای سومین دوره شورای شهر آن را امضا کرده بودند. اعضای شورای وقت برای اینکه یک شهردار با مدرک دیپلم را انتخاب کنند به وزارت کشور اعلام کرده بودند که این شهر هیچ فرد تحصیل کرده ای با مدرک بالاتر از دیپلم دبیرستان ندارد.

 گفتنی است که شهرداری لیسار تالش از سال 1380 تاکنون با 5 شهردار مشغول به کار بوده است. علی فتح اللهی فرماندار کنونی رشت نخستین شهردار آن و اهل شهر هشتپر (تالش) تنها فرد غیربومی در راس این سازمان بوده است. پس از وی سیدمحسن سیدترابی، بهنام ابراهیم زاده، محمدتقی نظیری (عضو کنونی شورا) و بابک باباخانی (عضو دوره چهارم شورا) همگی اهل و ساکن همین شهر بوده اند.

 شورای شهر لیسار در گام نخست خود با انتخاب بابک باباخانی شهردار سابق با رد صلاحیت وی مواجه شدند. سپس بر مصوبه شورا در مورد انتخاب وی اصرار کردند که تلاش آنها با تصمیم هییت حل اختلاف استان گیلان ناکام ماند. سپس موضوع انتخاب سرپرست نیز تا مدتی به محل اختلاف جدید میان اعضای شورا مبدل شده بود. پیش از این تصمیم اخیر نیز سید حمداله سیدترابی عضو علی البدل نخست شورا با وجود کسب 5 رای موافق از پذیرش صندلی شهردار کناره گیری کرد.

تداوم رفتارهای عجیب و غریب و اتفاقات دور از انتظار نشان می‌دهد که شورای این شهر هنوز نتوانسته قوام خود را به دست بیارود. این در حالی است که علیرضا غفاری معروف به شهاب رییس شورای شهر، شورای بخش، منتخب شورای شهرستان تالش در شورای استان گیلان است. وی همچنین یکی از 3 نفر معرفی شده به شورای عالی استان‌ها است و چندی پیش هوادارانش مرزهای تبریک به وی را با تبدیل شورای استان‌ها به شورای عالی کشور شکستند.

اما همین دوره شورا با عضو شاخصش هنوز نتوانسته است یک گزینه را بر سر کار بیاورد و انتظار می‌رود تا شاهد دوره چند ماهه تدوام کار سرپرستی در این سازمان عمومی غیردولتی باشیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان