جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
هشدار نارنجی هواشناسی:

آخر هفته گیلان برفی و بارانی است

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۵:۰۹ چاپ

حکایت گیلان |  مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، تصریح کرد: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه سرد و بارشی، سمت وزش باد شمالی شده و از اواخر وقت برف و باران آغاز خواهد شد.

محمد دادرس  آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم دانست و اظهار کرد: براساس نقشه های پیش بینی هواشناسی تا عصر فردا در استان وزش باد گرم خواهیم داشت که در برخی مناطق استان به ویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید یا خیلی شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه شرایط برای افزایش دما تا عصر فردا وجود دارد، افزود: در حال حاضر سیاهکل با ۲۶ درجه سلسیوس و جیرنده با ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، تصریح کرد: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه سرد و بارشی، سمت وزش باد شمالی شده و از اواخر وقت بارندگی آغاز خواهد شد.

دادرس، از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر طی آخر هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: وزش باد شدید و خیلی شدید، بارندگی، کاهش دما، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی از پدیده های مورد انتظار از عصر فردا تا جمعه است.

وی احتمال بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و اختلال در تردد جاده ای به ویژه در گردنه های کوهستانی و برف گیر را یادآور شد و گفت: ارتفاع موج دریا طی روز پنجشنبه به دو و نیم متر خواهد رسید.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان