جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | رکنا نوشت:  با وجود این که عصر دیروز شورای میراب اصفهان با استانداری و فرمانداری این شهر جلسه ای برگزار کردند و در این جلسه مقرر شد که تجمع کشاورزان اصفهان در بستر خشکیده زاینده رود به پایان برسد، اما امروز هم جمعی از مردم و کشاورزان اصفهان در اعتراض به نبود آب در زاینده رود دست به تجمع زدند و تاکید کردند تا زمانی که آب در این رودخانه جاری نشود و از شهر اصفهان نگذرد، به تجمع خود پایان نخواهند داد.

ماجرا از این قرار است که پس از بیش از دو هفته تحصن کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به عدم تامین حقابه آنها از زاینده رود، عصر دیروز شورای میراب اصفهان که متشکل از جمعی از کشاورزان ریش سفید شرق و غرب اصفهان است، با مسئولان استانداری، فرمانداری و نماینده رئیس جمهور جلسه ای برگزار کردند و در این جلسه قرار شد که مشکل کشاورزان شرق اصفهان ظرف سه ماه حل شود.

بعد از برگزاری این جلسه، برخی کشاورزان متحصن در بستر خشکیده زاینده رود با صحبت های شورای میراب اصفهان قانع شدند که چادرهای خود را جمع کنند و به تحصن خود پایان دهند.

در چنین شرایطی اما بازهم برخی کشاورزان با وجود توصیه شورای میراب اصفهان و وعده های مسئولان استانداری و فرمانداری، حاضر به جمع کردن چادرهای خود و پایان دادن به تحصن نشدند و همین مساله منجر به تشدید خشونت ها در این تجمع شده است؛ چراکه از نظر فرمانداری اصفهان تحصن کنندگان باید از عصر دیروز بستر زاینده رود را ترک می کردند.

صبح امروز هم با توجه به فراخوان هایی که در صفحات محلی اصفهانی ها برای برگزاری تجمع در بستر خشکیده زاینده رود و در کنار پل خواجو برگزار شده بود، جمعی از مردم اصفهان به تجمع کشاورزان باقیمانده در تحصن پیوستند و با توجه به تاکید فرمانداری بر لزوم پایان دادن به تجمع، تظاهرات صبح امروز با مخالفت نیروی انتظامی اصفهان همراه شد.

گفتنی است؛ پیگیری های خبرنگار رکنا از فعالان محیط زیست اصفهانی نشان می دهد که خسارت جانی در تجمع صبح امروز مردم و کشاورزان اصفهان گزارش نشده است.

گزارش صداوسیما از تجمع امروز مردم اصفهان

همچنین خبرگزاری صداوسیما هم در گزارشی درباره تجمعات اصفهان گفته است:پس از پایان تجمع کشاورزان در روز گذشته، از صبح امروز در حالی که تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه تجمع کرده بودند، تعداد اندکی با شعار‌های تند و از جمله بر ضد صدا و سیما، با پلیس درگیر شدند.


به گزارش شاهدان این افراد از کشاورزان اصفهان نبوده اند. پلیس برای پراکنده کردن این افراد به گاز اشک آور متوسل شد.

کشاورزان اصفهان پس از ۱۶ شبانه روز تحصن و برپایی چادر، از صبح دیروز با قرائت بیانیه‌ای در قالب توافقنامه‌ای، به تجمع خود پایان دادند و بستر رودخانه زاینده رود را ترک کردند.

آن گونه که وحیدا، عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اعلام کرده، کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه‌هایی پیگیری خواهند کرد و این کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان