پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: از بین ۱۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ، ۶ اثر به داوری امیر ثابت، مهرداد بخشی، حدیث نیکرو، محمد پورجعفری و مجید کاظم زاده مژدهی به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان راه یافتند.

سید امیر مصباح  افزود: این آثار شامل "روایت آنکه صبور بود" به کارگردانی نیما جهان بین ، "رازها و دروغ های رام نشده" به کارگردانی وحید درویشی، "واحد ۲۲چه خبره" به کارگردانی رضا جوشعار، "خلیج خوکها" رضا جوینده ،"سیا ریحون" رضا عباسی و "چهاردیواری" عبدالله بهادری است.
وی اظهار داشت: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف جشنواره مذکور است.
وی یادآور شد:موضوع این جشنواره برای خلق آثار آزاد اعلام شده بود و کرونا و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با شعار سال، موضوعاتی نظیر فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی اسلامی و پدافند غیرعامل در اولویت موضوعات این جشنواره قرار داشتند.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه به کیفیت آثار ارسالی در این دوره از جشنواره بیش از گذشته مورد تاکید است ، گفت:اجرای نمایش‌های راه یافته به مرحله نهایی از ۱۱ آذر ماه آغاز و اختتامیه جشنواره، وابسته به تعداد آثار راه یافته، ۱۳ یا ۱۴ آذر در رشت برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان