شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | پس از اعلام فراخوان رسمی شورای شهر شفت مبنی بر تصدی شهرداری، ۱۳ تن از افرادی که خود را واجد شرایط تصدی این کرسی می‌دانستند، رزومه کاری و برنامه های خود را به دبیرخانه شورا ارایه و برنامه های آن ها طی سه روز کاری ابتدا به صورت غیر حضوری و سپس به صورت چهره به چهره مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته حسن خلیلی اصل، رئیسی شورای شهر شفت، همه نامزدها رزومه و برنامه های خود را مطرح کردند و از بین ۱۳ نامزد، پنج تن از آنها، حداقل شرایط عمومی و اختصاصی را برای پذیرفتن سکان شهرداری داشتند.

رئیس شورای شهر شفت در این نشست تاکید کرد که ملاک اکثریت شورا، سلامت، بومی بودن، ساکن بودن و پیگیری مجدانه مطالبات شهروندان عنوان کرد.

شورای شهر شفت، امشب نیز با حضور همه اعضا و فرماندار شهرستان البته بدور از تشنج های نشست پیشین و در فضایی آرام در صحن علنی شورا تشکیل جلسه دادند تا تکلیف شهرداری شفت را که طی ماه های اخیر با چالش های عدیده مواجه شده، هر چه سریعتر روشن کنند.

ابراهیم چراغی، فرماندار شهرستان شفت در این نشست که برای دومین بار و در پی مصوبه شورای تامین شهرستان حضور یافته بود، با اشاره به رعایت قانون و مقرارت شورا و شهرداری، اظهار کرد: شورا مکلف است طبق قانون در نخستین جلسه نسبت به تعیین شهردار اقدام کند و حضور ما در این نشست‌ها صرفا پیشگیری از اتلاف وقت است.

وی با اشاره به فراخوان انجام شده جهت تعیین شهردار برای شهرداری شفت، افزود: طی چند روز بررسی و کنکاشت از رزومه و برنامه های نامزدها اکنون شورا به این مهم دست یافته که به چه کسی رای دهد و مسوولیت امورات شهر را به وی بسپارد.

فرماندار شفت با بیان اینکه در شهر کوچک و محروم شفت نمیتوان با درآمد کم معجزه کرد، گفت: درآمد های حاصله ممکن است کفاف اداره شهر را ندهد اما همه اعضای شورا و حتی بنده باید از ظرفیت های موجود و بالا دستی بهره بگیریم و در فضای وحدت و همدلی در پویایی شهر بکوشیم.

چراغی، وفاق و همدلی توأمان با رعایت قانون را لازمه توسعه شهری دانست و افزود: مردم به شورا رای داده و از آنها مطالباتی دارند و لازم است اعضای شورا در مسیر خدمت به مردم قانون را رعایت کنند تا خللی در امورات مردم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید فضای بین اعضا شورا را با فاصله و منفک شده ببینند، افزود: اعضای شورا باید از این پس در کنار یکدیگر در شهر حاضر شده و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

اعضای شورا همچنین در ادامه جلسه مجددا با یکدیگر مشورت کرده و نهایتا با رای گیری مخفی عظیم رضازاده ماسوله با سه رأی به عنوان شهردار شفت معرفی شد.

رضازاده ماسوله، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی پیوسته حسابداری از دانشگاه آزاد واحد تهران و دارای کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه آزاد واحدرشت است.

رضازاده کارمند و حسابرس ارشد سازمان امور مالیاتی است که مهم‌ترین اهداف و برنامه های مدیریت شهری خود را مدیریت درآمد و راهکارهای جذب آن، مدیریت ساختار اداری_مالی شهرداری، مدیریت پروژه های عمرانی خدماتی زیباسازی و گردشگری و نوسازی بافت‌های فرسوده و مدیریت در اجرای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی آموزشی و ارزشی و دینی اعلام کرده است.

گفتنی است اسدالله زادفلاح، از دیگر نامزدهای تصدی شهرداری شفت نیز که عضویت در یک دوره شورای شهر را در کارنامه دارد، توانست دو رأی اعضای شورا را به خود جلب کند.

گفتنی است، شورای ششم شهر شفت در نخستین اقدام پس از رسمیت یافتن، یاسر شادفرد، شهردار پیشین را به عنوان شهردار شفت انتخاب کرد اما وی پس از مدت کوتاهی از ادامه همکاری در سمت خود استعفا کرد.

منبع:فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان