جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
انتقادات کاظم دلخوش از رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

آقای رئیسی این ره که تو می روی به ترکستان است

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۱:۰۶ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای رئیس جمهور، آموزش و پرورش آدم های متخصص، علمی و فرهنگی کم ندارد، چرا باعث رنجش فرهنگیان از خود می شوید.

 سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: نمایندگان بالاترین رای را در طول انقلاب به وزرای شما دادند. بنده مخالف دو وزیر بودم یکی را دفاع کردم و دیگری را کوتاه آمدم، ولی همه نمایندگان با شما همراهی کردند.

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور، مجلس شما را از خود می داند، گفت: ما دلمان می سوزد، والله دوست نداریم در این شرایط دشمنان این کشور خرده بگیرند و دولت شما را ناکارآمد نشان دهند. شما با مجلس و با تشکیلات خودتان هم مشورت نکردید، آقای رئیس جمهور جاده یکطرفه نمی شود. ما دلمان می سوزد و اگر می خواهید ساکت شویم، چشم. ولی این ره که تو می روی به ترکستان است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور و مشکلات آن افزایش پیدا می کند، بیان کرد: آقای رئیس جمهور در دفاعیاتتان  فرمودید که وزیر پیشنهاد با کتاب و مدرسه آشناست. شما ۲ میلیون معلم و فرهنگی دارید، در آموزش و پرورش در طول انقلاب وزیر، رئیس جمهور، استانداران و فرمانداران انتخاب شدند. آموزش و پرورش آدم های متخصص، علمی و فرهنگی کم ندارد، چرا باعث رنجش فرهنگیان از خود می شوید.

دلخوش در ادامه یادآور شد: آقای وزیر یک جزوه آوردند که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوب است. شما چطور می خواهید رتبه بندی معلمان را حل کنید؟ شما از تحقیق و تفحص صندوق فرهنگیان چه می دانید که مطرح کردید؟ شما غیرانتفاعی خواندید و در دفاعیه خودتان حتی یک کلمه از آن نگفتید. در برنامه پنجم ۱۰ درصد برای مدارس غیر انتفاعی پیش بینی شده، شما یک کلمه از درآمدهای این محل مطلبی ارائه نکردید. در برنامه هایتان اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ندارید. شما می خواهید وزیر شوید، تجربه و تخصص ندارید، معلم نبودید، فرهنگی نبودید و در مرکز پژوهش های مجلس مدتی کار کردید، برای چه پذیرفتید؟

دلخوش افزود: آقای رئیس جمهور ما می خواهیم شما سربلند باشید، آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از انقلاب اینگونه با جامعه بزرگ آنها برخورد کنیم؟

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت شما نیست. در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد کسری دارد و بازنشستگان مشکل دارند. خواهش می کنیم ببینید مطالبات بازنشستگان چگونه می خواهد پرداخت شود. والله بین راه دچار مشکل می شویم و از رئیس جهور خواهش می کنم ایشان را پس بگیرند.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان