پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | سیل دو روزه در گیلان موجب مفقودی یک پیرمرد در رودسر و تخریب ده‌ها منزل مسکونی و پل در سراسر استان شد.

امیر مرادی امروز با اشاره به خلاصه‌ای گزارش وقوع سیل در استان گیلان اظهار کرد: یک پیرمرد ۷۰ساله در شهر کلاچای رودسر مفقود شده و تلاش برای یافتن آن همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۳ شهرستان استان طی دو روز اخیر درگیر سیل بودند، گفت: شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، رودبار، شفت، فومن، صومعه سرا، رضوانشهر، لاهیجان، تالش، رشت و انزلی در دو روز اخیر درگیر سیل بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه ۸۲ روستا گیلان طی دو روز اخیر درگیر سیل بودند، افزود: اغلب راه‌های روستایی دچار رانش، آب بردگی و آب شستگی شده و در مقطعی از زمان بسته شده و اکنون توسط راهداران بازگشایی شدند.

مرادی با اشاره به تعداد پل‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری را آسیب دیده ناشی از سیل اخیر بیان کرد: ۲۲ پل و آبنما، ۳۸ واحد مسکونی و یک واحد تجاری در گیلان بر اثر سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۶ نقطه گیلان طی سیل اخیر دچار رانش شده، گفت: این پل‌ها نیاز به احداث ابنیه دیوار حفاظتی دارند و همچنین ۳۰ سردهنه کشاورزی در سراسر استان گیلان بر اثر سیل سه روز اخیر تخریب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به قطعی آب و تلفن مشترکین گیلانی در پی سیل اخیر، تصریح کرد: آب بالغ بر ۲۲ هزار مشترک و همچنین تلفن مردم دو روستا در سیل اخیر قطع شده بود که هم اکنون مشکل رفع شده است.

مرادی با بیان اینکه در طی سیل اخیر به تعدادی از خانواده‌های گیلانی نیز اسکان اضطراری داده شده، گفت: ۲۸ نفر در شهرستان صومعه سرا به سبب آب‌گرفتگی منازل از سوی هلال احمر استان اسکان اضطراری و همچنین ۴۸ خانوار تحت پوشش اقدامات عملیات امدادی هلال احمر قرار گرفتند.

منبع:عصر ایران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان