جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | سکسکه معمولاً آزاردهنده است اما گاهی اوقات  علاوه بر این می‌توانند نشاندهنده بیماری باشند.


شما بیماری ریفلاکس اسید دارید

علائم گوارشی این بیماری شامل سوزش سر دل، برگشت اسید، مزه تلخ و تهوع است. سکسکه‌هایی که متوقف نمی‌شوند نیز از علائم این بیماری هستند. در صورت تداوم سکسکه، به پزشک خود مراجعه کنید.


واقعا استرس دارید

سکسکه ممکن است نشانه این باشد که باید به خود اهمیت دهید. اگر متوجه سکسکه‌ای شده‌اید که با افزایش استرس همراه است، اقدامات لازم را برای بازگرداندن آرامش درونی خود مانند مدیتیشن، ورزش یا رفتن به تعطیلات در نظر بگیرید. 


سکسکه در افرادی که شرایط جدی‌تری دارند می‌تواند ادامه یابد

در موارد نادر، سکسکه طولانی (روزها یا حتی هفته‌ها) می‌تواند برای افرادی که سرطان دارند، از جمله سرطان مری، روده بزرگ، ریه، لوزالمعده   کبد و کلیه و همچنین سرطان خون و لنفوم رخ دهد.

 برخی از بیماران دچار سکسکه مداوم می‌شوند (بیش از 48 ساعت طول می‌کشد)، درحالیکه برخی دیگر دچار سکسکه غیرقابل درمان می‌شوند (بیشتر از دو ماه).


سکسکه می‌تواند سرنخ ذات‌الریه باشد

سکسکه مزمن می‌تواند نشانه‌ای از پلوریت - التهاب بافت اطراف ریه‌ها - یا ذات‌الریه‌، در میان سایر شرایط باشد. (اگر پنومونی باشد، احتمالاً علائم دیگری مانند درد قفسه سینه، لرز، تب، سرفه و شاید تنگی نفس را تجربه خواهید کرد.) پزشک احتمالاً به شما رادیوگرافی قفسه سینه می‌دهد تا تشخیص دهد که آیا واقعاً ذات الریه دارید

سکسکه در افراد مبتلا به یک بیماری التهابی نادر اتفاق می‌افتد

یکی از علائم یک بیماری نادر معروف به اختلال طیف نورومیلیت عصب بینایی (NMOSD) - که گاهی اوقات با بیماری ام‌اس اشتباه گرفته می‌شود - سکسکه مداوم است. استفراغ دوره‌ای، از دست دادن بینایی و حالت تهوع نیز از علائم این بیماری التهابی سیستم عصبی مرکزی است که در درجه اول بر اعصاب بینایی و نخاع تاثیر می‌گذارد. 


سکسکه می‌تواند بخشی از علائم اولیه سکته مغزی باشد

سکسکه همراه با درد غیر‌معمول قفسه سینه می‌تواند علامت هشداردهنده اولیه سکته مغزی در زنان باشد. در واقع، سکسکه همراه با تهوع، گیجی و ضعف عمومی را برخی از علائم سکته مغزی ذکر می‌کند که مختص زنان است. 


در موارد نادر، سکسکه می‌تواند یکی از علائم حمله قلبی باشد

اگرچه این یک علامت نادر مشکل قلبی است، سکسکه برای چند روز می‌تواند نشان‌دهنده حمله قلبی باشد. 


سکسکه می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در عملکرد کلیه باشد

برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه، سکسکه مکرر می‌تواند یک علامت هشداردهنده اولیه باشد که عملکرد کلیه‌ها بدتر شده است. سکسکه همراه با علائمی مانند درد استخوان، بوی نامطبوع تنفس و لرزش ماهیچه‌ها نشانه‌هایی از این مورد است که فراتر از علائم اولیه بیماری مزمن کلیه مانند سردرد، خستگی و از دست دادن اشتها است. 

منبع: سلامت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان