جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | تقویت تیروئید باعث افزایش انرژی، تمرکز بیشتر و تسریع چربی سوزی می‌شود. به علاوه، تحقیقات در مورد دیابت و نشانگان(سندروم) متابولیک نشان داد که تیروئید سالم ایمنی را نیز بهینه می‌کند.

در زیر چند روش برای تقویت تیروئید آورده شده است.

آلوئه‌ورا را بدین شیوه امتحان کنید

به گفته دانشمندان، باکتری‌هایی که باعث بیماری لثه می‌شوند، التهاب ایجاد می‌کنند که می‌تواند به تیروئید نیز سرایت کند. از طرف دیگر: افزایش سلامت لثه در طی 12 هفته عملکرد تیروئید را 34 درصد بهبود می‌بخشد.

کافی است مخلوطی از 3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و 3 قاشق غذاخوری آب را درست کنید. دو بار در روز بعد از مسواک زدن از آن استفاده کنید.


فعالیت کنید

تمرینات شدید می‌تواند تیروئید را تحلیل ببرد. تحقیقات در پزشکی و علوم بهداشتی نشان داد که فعالیت‌های ملایم مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا قدم زدن در حیاط عملکرد تیروئید را در طی 12 هفته تا 76 درصد افزایش می‌دهد. کارشناسان می‌گویند حرکت به مدت 30 دقیقه سه تا پنج روز در هفته باعث تقویت غده بدون ایجاد فشار اضافی می‌شود.


کمی آجیل مصرف کنید

محققان سوئدی گزارش می‌دهند که افزودن چند عدد آجیل می‌تواند عملکرد تیروئید را در مدت 12 هفته 85 درصد افزایش دهد. آجیل غنی از سلنیوم است. ماده معدنی ضروری برای تولید هورمون تیروئید در غده است. سایر غذاهای غنی از سلنیوم: نوعی ماهی تن با پولک زرد، ماهی هالیبوت و ماکارونی سبوس‌دار.

منبع: سلامت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان