پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

مسعود فیاضی متولد ۳/ ۱۱/ ۱۳۵۴ است که دارای مدرک دکتری فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در سابقه خود دارد.

 معاونت مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی سازمان بسیج از دیگر  سوابق وی است.

مسعود فیاضی در فضای سیاسی-اجتماعی کشور بیش از حسین باغگلی وزیر پیشنهادی پیشین دولت سیزدهم شناخته شده است.

مسعود فیاضی کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه فنی تهران گذراند، و بعد از آن و با گذشت ۲۵سال، به مقام استادیاری در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی رسید.

از جمله مهم‌ترین آن ها؛ مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسئول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسئول کلان بنیاد آی سی دی ال، رئیس هیات مدیره انتشارات مدرسه، بودند که البته حضور فیاضی در هر کدام از این مسئولیت‌ها با سر و صدا همراه بود.

هنگامی که در سال ۱۳۹۵ مدیر مسئول مجله رشد آموزش و پرورش بود، سید امیر موسوی سردبیر مجله رشد استعفا می‌دهد، استعفایی که به یک نامه ختم نشد و به رشته توییت‌هایی که شخص فیاضی و سیاست‌های او را در مجله رشد نشانه گرفته بود، منتهی شد.

یک بار دیگر در سال ۱۳۹۸ نام فیاضی به عنوان یک حاشیه‌ی بزرگتر از متن دیده شد وقتی که علی زاکانی رئیس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با برکناری سینا کلهر او را به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب کرد، برخی به نسبت فامیلی زاکانی با فیاضی( بردار داماد زاکانی)  و تاثیر داشتن در این انتصاب، اشاره کردند، اما عموم انتقاد‌ها به عدم تخصص مسعود فیاضی برای این مسئولیت بود و از یک عقب‌گرد در مرکز پژوهش‌ها خبر می‌دادند. فیاضی در این موضوع نیز به سکوت خود ادامه داد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان