جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | شهردار منتخب 6 شهر ماسال، شاندرمن، پره سر، رضوانشهر، لیسار و چوبر در غرب گیلان از سوی سازمان های نظارتی و امنیتی رد صلاحیت شدند و حکم انتصاب آن ها توسط استاندار گیلان امضا نشده است،  اما شوراهای این شهرها بر مصوبه خود اصرار می‌کردند. طی جلسه هیات حل اختلاف استان گیلان در 5 آبان ماه  نظر سازمان نظارتی مورد تایید قرار گرفته است و استانداری گیلان با ارسال نامه روز شنبه 8 آبان از شوراهای این شهرها خواسته است تا سرپرست و شهردار را معرفی کنند. اما برخی اعضای شورای شهر لیسار همچنان در برابر این تصمیم مقاومت می‌کنند.

 

شورای شهر لیسار شهرستان تالش پس از کش و قوس یک هفته ای طی جلسه صبح روز پنجشنبه 13 آبان سرپرست شهرداری لیسار را معرفی کرده است.

بنابر گفته عضو شورای شهر لیسار، اعضا رامین همتی معاون خدمات شهری شهرداری لیسار را برای سرپرستی تا تعیین شهردار جدید انتخاب کرده اند.

مجتبی نصرتی درباره این انتخابات می‌گوید: اعضای شورا 3 نفر از کارکنان شهرداری را به عنوان گزینه تصدی سرپرستی معرفی کرده بودند. پس از عدم تفاهم 5 عضو شورا بر سر 2 گزینه دیگر، نهایتا همتی را با 5 رای موافق به عنوان سرپرست تا تعیین شهردار جدید انتخاب شده است.

وی با انتقاد از رویه طولانی انتخاب سرپرست تصریح می‌کند: متاسفانه 2 عضو دیگر در جلسه دوشنبه گذشته برای تعیین سرپرست حاضر نشدند که نشست شورا به حد نصاب خود نرسید و شهرداری عملا یک هفته کاری بدون سرپرست اداره می‌شد.

نصرتی درباره فرآیند معرفی سرپرست می‌افزاید: تاخیر در معرفی سرپرست و عدم تشکیل جلسه و رسمیت آن سبب شده تا فرمانداری تالش نامه تذکری به رییس شورای شهر ارسال کند تا این کار سریعتر انجام شود.

عضو شورای شهر لیسار با بیان عدم تعیین شهردار جدید خاطرنشان می‌کند: تاکنون هیچ نشستی در شورای شهر برای معرفی شهردار برگزار نشده و این موضوع هنوز در دستور جلسات قرار ندارد. همکاران شورا باید تلاش کنند تا جلساتی را برگزار کنیم تا پروسه تعیین شهردار به درازا نکشد. شایسته است که گزینه های مورد نظر را بررسی و فرد لایقی را به عنوان شهردار لیسار معرفی کنیم.

گفتنی است که جلسه های علنی شورای شهر لیسار تالش پس از 6 دوره همچنان بدون حضور مردم و رسانه های جمعی برگزار می‌شود و بسیاری از مصوبات آن پس از مدت‌ها به طور شفاهی و نقل قول با چند واسطه به گوش مردم می‌رسد.

این در حالی است که علیرضا غفاری رییس شورای شهر لیسار تالش و نماینده کنونی شورای شهرستان تالش در شورای اسلامی استان گیلان، رییس سابق شورای اسلامی استان گیلان و مشاور سابق شوراهای استاندار سابق گیلان نیز بوده است.

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان