شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | از همان روز مراسم رای اعتماد کابینه سیزدهم  که رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دوبار برنامه های خود را با نام وزارت نفت اعلام کرد مشخص بود که این وزیر دولت سیزدهم میل دارد در جای دیگری قرار بگیرد. او نیز از خیل کاندیداهای ریاست جمهوری انتخاب شده بود که در دولت جدید به پست و مقامی رسیده اند و خب این افراد مایلند سطح وظایف خود را بیشتر نشان دهند.

رستم قاسمی در جدیدترین اظهارنظر خود درباره اجرای طرح انتقال آب دریای کاسپین به سمنان  صحبت کرده است و گفته است این کار می‌تواند چالش کم‌آبی را در استان سمنان و حتی دیگر مناطق کویری کشور رفع کند.

پروژه انتقال آب دریای کاسپین باید توسط وزارت نیرو اجرا شود و سازمان حفاظت از محیط زیست نیز باید نظارت کند. مشخص نیست وزارت راه و شهرسازی در این پروژه چه کاره است که ورودش تنها حساسیت ها را افزوده می کند. 

البته پروژه انتقال آب دریا از دیرباز با انتقادات فعالان محیط زیست و مردم شمال کشور همراه بوده و ظاهرا دولت ها توجهی به این انتقادات نمی کنند. همین چند مدت پیش بوده که مردم خوزستان در اعتراض به کم آبی اعتراضات فراوانی داشتند و یکی از مباحث اعتراض نیز انتقال آب رد کارون به استان های مرکزی بود. حالا وزیر نامرتبط با موضوع در سفر به استان سمنان برای دولت تعیین و تکلیف کرده که  راهکاری که امروز به غیر از استفاده از سدها برای حل چالش کم‌آبی پیشرو قرار دارد انتقال آب دریا است.

بهترین راه برای جلوگیری از سردرگمی مدیریتی در دولت این است که رئیس جمهور شرح وظایف هر وزارتخانه را به وزرای آن گوشزد کند تا این گونه نباشد که مثلا وزیر میراث فرهنگی در مورد وزارت ارشاد صحبت کند و وزیر راه و شهرسازی به جای حل معضلات وزارتخانه متبوع در مورد وظایف وزارتخانه نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست صحبت کند. کاش امثال رستم قاسمی اگر واقعا در حوزه خود متخصص هستند کاری کنند که هزینه های سرسام آور و ناکام انتقال آب به حوزه خودشان منتقل شود که وعده ساخت چهار میلیون مسکن در سال را داده اند. شاید به این ساخت کمی نزدیک شوند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان