پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

حکایت گیلان |  فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با حضور در برنامه تلویزیونی میم مثل مردم به بیان اهمیت نقش و جایگاه شهرک ها و نواحی صنعتی به ویژه صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت .

سعیدی کیا ضمن اهمیت اشتغال و کارآفرینی در صنایع کوچک بر لزوم استفاده از نیروهای بومی و جوانان تحصیلکرده در راه اندازی و بهره برداری واحدهای صنعتی و اشتغالزا تأکید کرد.

وی افزود: سازماندهی و کمک به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در راستای رقابتی شدن فعالیت این واحدها، شیوه ای مطمئن در بهبود ساختار صنعتی و حل مشکلات بیکاری در جامعه است.

 رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به جایگاه صنایع کوچک در تأمین بخش اعظمی از نیاز کشور به محصولات داخلی، خاطر نشان کرد: رشد صنایع کوچک مشکلاتی از قبیل بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد را به طرز صحیحی مدیریت می کند.

وی بیان داشت : احیاء، ایجاد رونق، تکمیل و راه اندازی طرح های صنعتی کوچک و متوسط از اولویت برنامه های در دست اقدام شرکت شهرک های صنعتی گیلان است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان به دغدغه ها و مشکلات صاحبان صنایع پرداخت و گفت : تامین منابع مالی ، مالیات ، معوقات بانکی ، کمبود نقدینگی ، ارزش افزوده و مواردی از این دست از جمله مشکلات صاحبان صنایع می باشد که شرکت شهرک های صنعتی گیلان در صدد رفع آنها برآمده  است .

وی در ادامه بیان داشت : مشکلات پیش روی صاحبان صنایع مربوط به زمان حال نمی باشد بلکه از دوره های گذشته ایجاد و انباشته شده است و تمام سعی ما حل این موارد می باشد .

سعیدی کیاافزود : واحد های صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است .امیدواریم با تحرکی که در بانک ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می کند؛ این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحد های صنعتی دانش بنیان گفت :توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری ، شرکت های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت : باز هم امیدواریم با استفاده از اهرم های لازم مشکلات پیش روی صنعتگران عزیز را رفع و گام های استوارتری را در جهت حمایت از تولید داخلی برداریم .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان