جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | مالک شرکت تسلا در واکنش به اظهارات یک مقام سازمان ملل ادعا کرد در صورت اثبات سخنان وی، حاضر است شرکتش را بفروشد.

 چند روز پیش مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) دیوید بیزلی در مصاحبه‌ای گفته بود که افراد ثروتمند مانند ایلان ماسک با یکبار کمک مالی، می‌توانند به مشکل گرسنگی جهانی پایان دهند. حالا مدیرعامل تسلا چنین گفته‌ای را به چالش کشیده و خواهان اثبات چنین موضوعی شده است.

وی که معمولاً از توییتر برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده می‌کند، در توییتی اعلام کرده در صورت توضیح WFP درباره گفته بیزلی، سهام تسلا را می‌فروشد.

ماسک در یادداشتی توئیتری نوشت: اگر WFP در این رشته توئیت توضیح دهد که دقیقاً چگونه ۶ میلیارد دلار می‌تواند مشکل گرسنگی جهانی را برطرف کند، همین حالا سهام تسلا را می‌فروشم و این کار را انجام می‌دهم.

مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل هفته گذشته به شبکه خبری سی ان ان گفت: میلیاردرها باید دست‌به‌کار شوند، برای کمک به ۴۲ میلیون نفر از مردم جهان که حقیقتاً چنانچه به فریاد آن‌ها نرسیم از گرسنگی خواهند مرد، تنها به شش میلیارد دلار پول نیاز است.

ثروت ایلان ماسک مدیر شرکت «تسلا» بنابر اعلام بلومبرگ، ۲۸۹ میلیارد دلار است و با این حساب مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد از این میلیاردر آمریکایی می‌خواهد که تنها ۲ درصد از ثروتش را در این زمینه اهدا کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان