پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

حکایت گیلان | باید از دولت پرسید که چرا با افرادی که کمپین ضد واکسن راه می‌اندازند، برخورد نمی شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمپین ضدواکسن گفت: کار غلط، غلط است، حاکمیت باید در بحث بهداشت و درمان، اقتصاد و مسائل اجتماعی پیامدهای بیرونی را در نظر بگیرد. بر فرض مثال من سرما خوردم یا بیماری واگیر دارم و در کوچه و خیابان رفت و آمد می کنم و ده نفر دیگر را هم مبتلا می کنم؛ می توانم بگویم "من واکسن نمی‌زنم، ولی حق ندارم وارد جامعه شوم و دیگران را مبتلا کنم"؟

مسعود پزشکیان ضمن بیان این مطلب گفت: حاکمیت باید جلوی کسانی را بگیرد که می‌گویند نمی‌خواهیم واکسن بزنیم تا اینها وارد جامعه نشوند و‌ دیگران را مبتلا نکنند. آن فرد حق دارد بگوید واکسن نمی‌زنم، اما حق ندارد وارد جامعه شود و بین مردم بچرخد.

وی ادامه داد: واکسن را می زنند که چرخه انتقال ویروس را قطع کنند. درست است سیستم نقص دارد ولی اینکه ما بگویم واکسن نمی زنیم و کمپین تشکیل می دهیم، درست نیست و حاکمیت نباید اجازه دهد این افراد به دیگران صدمه بزنند. من حق دارم در مورد خودم تصمیم بگیرم، ولی حق ندارم در جامعه بچرخم که دیگران را مبتلا و با مشکل مواجه کنم.

 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدا در رابطه با بحث کرونا ما شُل گرفتیم و برخورد کردیم. باید در قم حکومت نظامی اعلام می شد، قرنطینه شدید اعمال می شد که افراد جابجا نشوند. این اقدامات انجام نشد، در کشور ما همه چیز رها شد، اجازه تردد با خودرو شخصی را نمی دهیم، ولی هیچ ممنوعیتی برای اتوبوس و هواپیما نیست، معلوم نیست این شل کن سفت کن ها برای چیست؟

وی تاکید کرد: نظر مقام معظم رهبری در مورد واکسن اعلام شده است؛ اگر این افراد به ولایت معتقدند حق ندارند این کمپین ها را تشکیل دهند و این حرف‌ها بزنند.

پزشکیان در مورد عدم برخورد با این افراد گفت: دولت با خیلی رفتارها و اقدامات دیگر برخورد می کند و باید از دولت پرسید که چرا با این افراد برخورد نمی شود.

منبع: عصر ایران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان