جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
افزایش موارد سرپایی کرونا در گیلان؛

احتمال ورود به پیک بعدی تا دو هفته دیگر!

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ۱۰:۲۷ چاپ

حکایت گیلان | معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بررسی سامانه هوش مصنوعی وزارت بهداشت جهت ثبت سندروم ها نشان دهنده افزایش موارد سرپایی کرونامثبت ها در استان است، گفت: احتمال ورود به موج بعدی کرونا وجود دارد.

آبتین حیدرزاده تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح استان گیلان را ۳۲۱ نفر دانست و اظهار کرد: از ۱۲ روز گذشته نمودارهای کرونایی استان دیگر روند نزولی نداشته و حالت ثابت پیدا کرده و گاهی نوسان بالا و پایین دارد.

وی تعداد بستری های روزانه را بین ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ نفر متغیر دانست و افزود: این وضعیت مناسب نیست و در صورت تداوم این روند افزایشی بعد از دو هفته شاهد افزایش بستری ها خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بررسی سامانه هوش مصنوعی وزارت بهداشت جهت ثبت سندروم ها نشان دهنده افزایش موارد سرپایی کرونامثبت ها در استان است، گفت: احتمال ورود به موج بعدی کرونا وجود دارد.

حیدرزاده، از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک، شستن دست ها و عدم حضور در اماکن شلوغ و سربسته جلوی پیک ششم را بگیرند و یادآور شد: در صورت تغییر رنگ بندی کرونایی به سمت نارنجی و قرمز، طبق پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا شاهد محدودیت ها ورود و خروج به شهرها و اصناف گروه دو، سه و چهار خواهیم بود.

وی با اشاره به تزریق روزانه بیش از ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۸۰ درصد این واکسن ها در نوبت دوم تزریق می شود.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند، گفت: هم در تزریق نوبت اول و دوم و هم در واکسیناسیون دانش آموزان در کشور جزو اولین ها هستیم.

حیدرزاده، با اشاره به اهمیت پوشش کامل واکسیناسیون همه گروه های سنی هدف برای ایمنی جامعه در مقابل ویروس کووید ۱۹، یادآور شد: برای پوشش سریع تر و کامل تر واکسیناسیون کووید ۱۹، اجرای فرایند واکسیناسیون به همه خانه های بهداشت شهرها و روستاها توسعه یافته تا همه مردم در اقصی نقاط استان به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان