شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

 اختصاصی حکایت گیلان | اوضاع آرد و نان در تالش اصلا خوب نیست. همه کشور سرانه 7 کیلو و 500 گرمی برای پخت نان می‌گیرد و سهم تالش 9 کیلو و 700 گرم است. عشایر هم سرانه 12 کیلوگرمی دارند اما خبری از آرد در نانوایی و سیاه چادر و کلبه ساده عشایر نیست و صف شلوغ نانوایی ها و تعطیلی امان مردم را بریده است. صدای هر کسی درآمده به جز حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی. همان نماینده ای که می‌گفتند با آمدنش تریبون تالشان در مجلس را به دست گرفته و درباره هر موضوع خرد و کلانی سخن می‌گوید. همان نماینده ای که موقع سیل جلیقه ستاد بحران پوشیده، به وزیر دادگستری بابت اجرای حکم آزادسازی حریم منابع طبیعی منتقد شده، خواستار آزادسازی ساخت وساز در مراتع شده و از استاندار گرفته تا وزیر و رییس قوه را مورد خطاب قرار می‌دهد. همان نماینده ای که باشگاه چوکا نقطه ثقل مردم گرایی اوست. صدا از سنگ درآمده ولی آقای نماینده درباره مشکل یک ساله مردم برای خرید نان شب شان هنوز کلامی سخن نگفته و وزیری را مورد بازخواست قرار نداده و حتی سوالی نکرده است.

آقای نماینده آیا میکروفون تریبون تالش خراب شده یا خدای ناکرده گلوی شما گرفته است که صدایتان برای مشکل آرد و نان در نمی‌آید؟ پرسشم این است که آیا نظارت بر تامین نان مردم جزو وظایف نمایندگی مجلس هست یا نیست؟ یا اینکه نماینده کارهای مهمتری دارد؟ دو سالی از تصدی پست نمایندگی این منطقه گذشته و ما هیچ پروژه عمرانی که بتواند گره گشای کار ملت باشد ندیده ایم. آیا لازم است از اختیارات شهروندی خود استفاده کنیم و به شما به عنوان وکیل ملت و وکیل الرعایای قدیم گوشزد کنیم که درباره تامین نان مردم هم وظیفه نظارتی دارید؟ آیا لازم است به شما یادآوری کنیم اکنون که مسوولان شهرستان تالش از حل مشکل ناتوان شده اند درخواست جلسه اضطراری برای حل بحران نان در تالش را به مسوولان بالادستی کنید؟ آیا لازم یادآوری کنیم که به عنوان نماینده مردم از سرنوشت آرد مفقود شده میان کارخانه و نانوایی و عامل پخش تا عشایر گزارشی به شهروندان ارایه کنید؟

 مجلس با اختیارت قانونی باید سرنوشت این همه اجحاف در حق مردم را روشن کند که چه کسانی از آرد مفقود شده نان خورده اند. آیا لازم است از شما بخواهیم که با نانوایان و نمایندگانشان گفتگو کنید تا مشکل کیفیت پایین نان را جویا شوید؟ آیا می‌دانید نان بربری در تالش با نان فانتزی پیمان برادری بسته است؟ آیا می‌دانید‌ تهیه نان در خانواده های تالشی به یک شغل پاره وقت بدون حقوق و مزایا و از سر وظیفه مبدل شده است؟ آیا لازم است از دیگر نمایندگان مجلس و به ویژه نمایندگان دیگر شهرستان های گیلان بخواهیم با اختیارات قانونی خود سری به حوزه انتخابیه شما بزنند و جویای حال ما شوند؟ شاید از سر کفران نعمت ما انتخاب کنندگان این اتفاقات می افتد و از صدقه سری حضور پرشکوه شما باید این مشکل هم برطرف شود؟ شاید هم شما چنان مجدانه پیگیر هستید که موضوع را در بوق و کرنا جار نمی‌زنید که باز هم ما بی خبریم؟ شاید هم گزینه دیگری هست که من نگارنده بی خبرم؟ آقای نماینده این گوی و این میدان زحمت بکشید و با چراغ روشن در حوزه انتخابیه گشتی بزنید و حال مردم را جویا شوید که هم ثواب دارد و هم جزو وظایف خدشه ناپذیر شماست. و کفی بالله وکیلا/ وکالت خدا ما را کفایت می‌کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان