جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | از روز گذشته هشت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و خانواده هایشان  به دعوت محمدرضا احمدی نماینده رشت و خمام به استان گیلان سفر کردند که بنا به گفته یک سایت خبری در ویلاهای متعلق به تامین اجتماعی، بانک ملت و آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندر انزلی مستقر گردیده اند و تا عصر روز شنبه نیز در گیلان حضور دارند.

این سایت خبری اعلام کرده است هزینه این سفر کاری تفریحی توسط استانداری گیلان تامین شده است.  علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون ، به همراه حسین حق وردی ، اکبر احمدپور ، رضا حاجی پور ، امانقلیچ شادمهر ، حسین امامی راد ، محمد وحیدی و فرهاد بشیری در این سفر حضور دارند. 

بازدید از دهکده ورزشی آموزش عالی کشور،  مرکز نوآوری دانشگاه گیلان، موسسه تحقیقاتی بین‌المللی تاس ماهیان، افتتاح ساختمان مکانیک دانشگاه گیلان و همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه از جمله برنامه های سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به استان گیلان بوده است. 

هرچند محمدرضا احمدی سنگری مدعی است  مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آموزش و  برخی مشکلات دیگر  از جمله معضل پسماند زباله در استان گیلان، خشکی تالاب انزلی و مسائل زیست محیطی در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است. اما مشخص است که این نمایندگان توانایی چندانی برای حل این معضلات ندارند.

شاید بتوان شائبه حمایت اعضای کمیسیون برای انتصاب یکی از اساتید مکانیک به عنوان ریاست دانشگاه گیلان را محتمل تر دانست تا این که فکر کنیم اعضای کمیسیون آموزش در سفر روز پنجشنبه  و جمعه خود آمده اند مشکلات زیست محیطی و پسماند زباله سراوان را حل کنند. ساختمان مکانیک دانشگاه هم توسط کسانی افتتاح می شود که هیچ کاری برای ساخت آن انجام نداده اند و روبان افتتاح به نام آن ها ثبت می شود. 

این که استانداری گیلان به عنوان میزبان اعضای کمیسیون معرفی شده نیز جای شگفتی دارد. مگر قرار است هزینه های  اسکان و غذای نمایندگان مجلس و خانواده هایشان نیز توسط استانداری  تامین شود؟ مگر خود مجلس اعتبار ندارد و یا قرار است همیشه گیلان به عنوان محل تفریح سیاسیون کشور در نظر گرفته شود.

در این وضعیت که هنوز کرونا از کشور رخت نبسته  سفر افراد غیربومی به استان گیلان چه توجیهی می تواند داشته باشد. اگر نمایندگان گیلان تاثیرگذار هستند خودشان می توانند مشکلات عدیده استان را حل کنند و نیازی نیست کل خانواده نمایندگان مجلس به استان گیلان بیایند که تازه بدانند مشکل کجاست . تصور کنید روزهای اخر هفته اعضای کمیسیون های مختلف مجلس به استان گیلان سفر کنند. چیزی جز پرداخت هزینه برای دولت باقی می ماند؟ حداقل امیدوار باشیم استاندار جدید گیلان راه چنین اقدامات بیهوده ای را ببندد و اجازه ندهد همکاران سابقش در مجلس با سفر به گیلان یک تیر و دو نشان بزنند و سفر به گیلان و حق ماموریت برایشان هم فال باشد و هم تماشا!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان