جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
واکنش دبیر ستاد تنظیم بازار گیلان به گرانی و صف طولانی مرغ؛

مرغ گیلان به استانهای دیگر قاچاق می شود!

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۱:۵۵ چاپ

حکایت‌گیلان | رئیس سازمان صنعت، معدن ، تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار گیلان گفت: مرغ به طور غیر قانونی از استان خارج می شود که باید تمامی دستگاههای مرتبط کنترل های لازم را برای این امر انجام دهند.

فرهاد دلق پوش روز چهار شنبه  با بیان اینکه هر هفته کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و یک روز در میان نیز کارگروه های فرعی با حضور معاونان دستگاههای مرتبط و کارشناسان در استان برگزار می شود ، تصریح کرد: روزانه ۵۰۰ تن تولید گوشت مرغ در استان  داریم که از این میزان نیاز استان حداکثر ۲۲۰ تن در روز است که  بر اساس تکلیف کارگروه تنظیم بازار  اداره جهاد کشاورزی این مقدار مرغ را بر اساس سرانه در نظر گرفته شده  برای شهرستان ها  تامین و در مراکز عرضه توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در گیلان بدلیل تولید کننده بودن  در چارچوب نوسانات قیمتی کمتر از استان های دیگر تعیین شده است ،افزود: براساس آمار دریافتی ؛  از روزهای قبل مرغ کمتر از نیاز استان تامین شده  که بر همین اساس روز گذشته فقط ۱۶۰ تن از نیاز بازار تامین شده است.

طی روزهای اخیر مرغ در گیلان کمیاب شد و  مراکز عرضه با قیمت مصوب با صف های طولانی مواجه بودند ؛ ضمن آنکه قیمت مرغ به صورت آزاد به بیش از ۳۳ هزار تومان نیز رسید .

گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور ۱۰ درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه ۹۰ تا ۹۵ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

به طور متوسط روزانه ۴۵۰ تن  مرغ در کشتارگاه های گیلان کشتار می شود.

ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان