پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان |اصطلاح «به مرگ می گیره که به تب راضی باشیم» همیشه در مورد گزینه های استانداری گیلان مصداق خوبی دارد. همیشه شاهدیم گزینه هایی به استان معرفی می شود که همه در مخالفت با آن ها صحبت می کنند و در نهایت فرد دیگری معرفی می شود که کمی با قبلی متفاوت است. حالا هم که اکبر بهنام جو به عنوان گزینه احتمالی استانداری گیلان را با گزینه قبلی از استان فارس که بدون هیچ رزومه خاص مدیریتی مطرح شده بود مقایسه کنیم متوجه می شویم که فرد متعارفی منصوب شده است. 

البته انتصاب بهنام جو برای اصولگرایان کمی عجیب به نظر می رسد. او سابقه کار مدیریتی در دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی را داشته و در دولت احمدی نژاد در شرکت های گردشگری فعالیت می کرده است. با این حال بهنام جو هیچ وقت یک مدیر سیاسی نبود و حواشی چندانی نیز نداشته است و ارتباطات مناسبی نیز با نمایندگان و امام جمعه از خود برجای گذاشته است. طوری که امام جمعه اردبیل چندین بار از او تشکر کرده است و یکی از نمایندگان اصولگرای دیگر این استان نیز گفته است بدون تلاش بهنام جو مساله راه آهن اردبیل هیچ پیشرفتی نداشت. 

بهنام جو متولد همدان است . برادر او  که سال 70 درگذشت سابقه شهرداری همدان را داشت و  محبوبیت بالایی نیز داشت. ولی او کمتر در شهر خودش فعالیت داشت.  او داماد حجت الاسلام قدس امام جمعه دهه شصت کلاچای بود که از همان جا پله های پیشرفت مدیریتی را طی کرد و در 25 سالگی به عنوان شهردار انزلی منصوب شد. بعد از آن هم مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری  و رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان را هم تجربه کرد و به اردبیل رفت.

برخی فعالان گیلانی از او به عنوان  حامی مناقشات گردنه حیران نام می برند. در دوران استانداری وی در اردبیل برخی کارهای توسعه ای استان اردبیل در گردنه حیران اجرا شد. همچنین یکی دو سایت خبری همچون تسنیم از زبان استاندار از «گردنه حیران اردبیل» استفاده کردند. با این حال وی در این مناقشات اظهار نظر رسمی نداشته است. ولی در مورد تقویت زبان ترکی آذربایجانی اقداماتی انجام داده است و  در دوران او فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تدوین شد.

 نمایندگان اردبیل که تاثیرگذاری خوبی در مجلس دارند از او حمایت می کنند و گفته می شود که نامه تشکر آن ها برای انتصاب بهنام جو در گیلان نیز به وزارت کشور ارسال شده است که در این میان یک نام بیشتر به چشم می خورد. « علی نیکزاد»

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس و رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در کشور  هرچند خودش وارد کابینه نشد، اما تاثیرگذاری هایش در انتصاب مدیران غیرقابل کتمان است. شاید او بتواند نارضایتی برخی اصولگرایان گیلانی را نیز کاهش دهد. اصولگرایان گیلان که نشان دادند قدرت چندانی در تصمیم گیری های کشوری ندارند حالا با گزینه ای مواجه هستند که بیشتر به نظر می رسد گزینه مورد علاقه نمایندگان اردبیل است. البته ارتباط سببی بهنام جو باعث می شود که از الان طرفدارانش او را به عنوان «داماد استان گیلان» معرفی کنند و سعی کنند حساسیت ها را کاهش دهند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان