پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره کشف ماینر از ساختمان شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته، بازار سرمایه را شوکه کرد؛ پس از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که ماینرها از خرداد 1399 به مدت چند ماه در بورس نصب و حدود 3 بیت کوین نیز استخراج شده است.

 

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماینرها با مصوبه هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نصب شده بود، افزود: باید به این نکته توجه کرد که تمامی جلسات هیات مدیره‌های شرکت‌های بورسی با حضور یک ناظر از سازمان بورس اوراق بهادار برگزار می‌شود، این در حالی است که سازمان بورس در ابتدای امر از نصب ماینر اظهار بی اطلاعی کرده و معترض شده بود.

 

نصب ماینر در شرکت بورس اوراق بهادار تهران زیرسایه نبود نظارت سازمان بورس

 

وی اضافه کرد: سازمان بورس باید پاسخگوی سهامداران در این موضوع باشد زیرا این سازمان ناظر بر بازار سرمایه و فعالیت شرکت‌ها بورس اوراق بهادار است و با این وجود نتوانسته نظارت دقیقی بر عملکرد آنها داشته باشد.

 

به گفته رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس محل هزینه کرد بیت کوین استخراج شده و افراد متنفع از آن مشخص نشده است.

 

بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس

 

علیزاده ادامه داد: نصب ماینر در شرکت بورس اوراق بهادار تهران و ایجاد مشکلات بسیار در بازار سرمایه در سال گذشته، زیرسایه نبود نظارت سازمان بورس اتفاق افتاد، بنابراین در ماه‌های آینده طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و تمامی شرکت‌های بورسی بررسی می‌شود.

 

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد: هرچند طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس در سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد اما تاکنون به صحن علنی نیامد اما به نظر می‌رسد در حال حاضر بررسی این طرح ضروری است. به نظر می‌رسد با تحقیق و تفحص، بسیاری از ابعاد پنهان بازار سرمایه نمایان می‌شود.

منبع:انتخاب

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان