جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | نادر حسینی سخنگوی شورای شهر رشت اولین نشست خبری خود را در صحن این شورا انجام داد و قول داده است که هر ماه این نشست های خبری ادامه داشته باشد. هرچند نشست خبری اول سخنگوی شورا گزینشی بود و بسیاری از خبرنگاران دعوت نشدند، ولی در مجموع این کار اتفاق خوبی است و شورای شهر را بیشتر پاسخگو می کند. 

پیش از این سخنگویان شورای شهر تک رو بودند و تنها به ارسال پیام های بی محتوای تبریک و تسلیت بسنده می کردند. همان عاملی بود که منجر به شکست آن ها در انتخابات با ریزش فراوان آرا  شد. ما ممکن است با دیدگاه های سیاسی و اجتماعی سخنگوی فعلی شورا مشکل داشته باشیم، ولی حداقل او شهامت این را دارد که پاسخگوی کارهای شورا باشد.

این شورا هنوز کاری نکرده و تنها دو شهردار انتخاب کرده که هنوز دومی نیز صلاحیت خود را دریافت نکرده است. نادر حسینی هم اعلام کرده است که به شهردار منتخب فعلی رای نداده است. ولی در نشست خبری خود از کلیت نهاد شورا دفاع کرد و این نیز مثبت است. عدم شفافیت ضربه بزرگی به شورای پنجم بود که هر بار شاهد آن بودیم که اعضای شورا به سمتی چرخیده اند و همین منجر به نارضایتی های گسترده شد. نادر حسینی نفر آخر برندگان شورای رشت است، قبل از انتخابات شناخته شده نبود و پیروزی وی نیز مایه تعجب بود. حالا او خودش را بیشتر نشان می دهد و در همان ماه اول فهمیده است که باید به عنوان یک سخنگوی شورا پاسخگو باشد. البته اگر به مرور این مساله مورد فراموشی قرار نگیرد و یا او نخواهد همیشه گزینشی خبرنگاران را انتخاب کند. 

باید توجه داشت که برگزاری نشست های خبری از زمان شورای پنجم به فراموشی سپرده شده و چه در شورا و چه در شهرداری مدیران کمتر نسبت به عملکرد خود پاسخگو بوده اند. شاید نادر حسینی به امثال شهردار منتخب نیز که از باقیمانده های شورای سابق هستند این موضوع را یاد داده است که کمتر خود را از رسانه ها قائم کنند . امری که موجب شده که هیچ وقت کسی به طور رسمی بابت لابی های پشت پرده و تغییر مواضع اعضای شورا صحبت نکند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان