جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون ۲۵.۶ درصدی جمعیت هدف با دوز دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۴۷ هزار و ۴۸۹ نفر در گیلان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر فردین مهرابیان تعداد پایگاه های ثابت و سیار متغیر استان گیلان را ۲۱۷ پایگاه دانست و اظهار کرد: در شهرستان رشت نیز ۵۴ پایگاه واکسیناسیون را فعال کردیم، اما در صورت نیاز و افزایش سهمیه واکسن، امکان افزایش شناور این پایگاه ها وجود دارد.

وی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان را دو میلیون و ۱۴۱ هزا و ۲۹۳ نفر دانست و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۳۰ نفر دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند که معادل ۶۹.۳ درصد جمعیت هدف است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنین از واکسیناسیون ۲۵.۶ درصدی جمعیت هدف با دوز دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۴۷ هزار و ۴۸۹ نفر در گیلان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

مهرابیان، با بیان اینکه شهرستان املش در شرایط آبی و شهرستان های دیگر استان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند، گفت: روند نزولی تعداد مبتلایان، بستری شدگان و بیماران مثبت سرپایی اتفاق افتاده و تداوم این روند منوط به رعایت موازین بهداشتی است.

وی از بستری شدن ۵۶ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون ۳۹۲ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان داریم که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو و ۸۴ نفر بدحال هستند.

منبع:ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان