پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان امروز در ناحیه یک آموزش و پرورش رشت افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان، محمد رحمتی در مراسم افتتاح این هنرستان دخترانه گفت : مرکز تحقیقات و آموزش یکی از ساختمان‌های خود را در جاده تهران به آموزش و پرورش تحویل داد تا نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان در این ساختمان راه اندازی شود.

محمد رحمتی افزود : در این هنرستان ۵۰ دانش آموز دختر در ۲ رشته پرورش گیاهان دارویی و گل و گیاه زینتی تحصیل خواهند کرد.

وی افزود : تفاهم نامه ایجاد این مدرسه بین اداره کل آموزش و پرورش گیلان، منابع طبیعی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان ۴ ماه پیش در هنرستان میرزا کوچک خان ناحیه یک رشت امضا شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تحصیل ۳۹ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش گفت : آموزش و پرورش گیلان قصد دارد مدارس فنی و حرفه‌ای را در استان گسترش داده تا زمینه مهارت آموزی و در نتیجه ، تأمین بازار کار دانش آموزان فارغ التحصیل هنرستان‌ها در آینده فراهم شود.

جبار کوچکی نژاد ، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم درافتتاح نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلان این مراسم ، با تقدیر از تلاش‌های معلمان در دوران کرونایی گفت : با واکسیناسیون کامل معلمان، خانواده‌ها و دانش آموزان، آموزش حضوری در مدارس به صورت جدی آغاز می‌شود.

فلاح ، رئیس مرکز تحقیقات و ترویج کشاورزی گیلان هم با اشاره به تولید ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در گیلان، گفت: پرورش گیاهان دارویی اهمیت زیادی در جهان دارد، زیرا ۲۵ درصد داروها، منشأ گیاهی دارند.

افتتاح نخستین هنرستان کشاورزی دخترانه گیلانوی با اشاره به برخی محدودیت‌ها در تولید گیاهان دارویی ، ایجاد پایانه صادراتی گیاهان دارویی و تأسیس این هنرستان را گامی مهم در تولید و گسترش گیاهان زینتی و دارویی در گیلان دانست.

گفتنی است، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در خرداد امسال خبر داده بود  با تفاهمنامه‌ای که میان آموزش و پرورش استان گیلان و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی گیلان رسیده است، اولین هنرستان دخترانه کشاورزی با نام میرزا کوچک در سال تحصیلی آینده و در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت تأسیس می‌شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان