شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
پیش بینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ؛

احیای مذاکرات برجامی تا پیش از نوروز

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۳:۴۱ چاپ

حکایت گیلان | عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از احیای مذاکرات برجامی تا پیش از نوروز امسال خبر داد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره آینده برجام اعلام کرد: مذاکرات تا پیش از نوروز احیا خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: مذاکرات و گفت‌وگوها از نو احیا و شروع می‌شود؛ منتها اینکه به نتیجه برسد یا نرسد به غربی‌ها بستگی دارد.

جهان‌آبادی تاکید کرد: غرب دغدغه‌هایی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران داشته است و ما نیز تاکید داشته‌ایم که فعالیت ما صلح‌آمیز است و می‌خواهیم در چارچوب قوانین آژانس حقوق قانونی مردم خودمان را برای تامین نیازها، از طریق فعالیت‌های صلح‌آمیز دنبال کنیم.

این نماینده مجلس ایران تصریح کرد: دلیلی ندارد که ما بین نگاه به شرق سیاست آسیایی و برجام یکی را انتخاب کنیم، ما می‌توانیم هم مذاکرات برجام را ادامه بدهیم (به شرط اینکه به نتایج قابل قبولی برسد و تحریم‌ها لغو شود) و هم سیاست آسیایی و نگاه به شرق خودمان را داشته باشیم و بر اساس این توازن سیاست خودمان را پیش ببریم.

گفتنی است روز گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام تاکید کرد. امیرعبداللهیان نیز از درخواست تهران برای تداوم مذاکرات در آینده نزدیک خبر داد.

پیش از این نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه نشست وزرای 1+4 در نیویورک در دستورکار نیست، اعلام کرد دور آتی مذاکرات وین طی چند هفته آینده برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان