سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
عضو شورای شهر رشت:

شهردار سابق نه بیمار بود و نه تحت فشار شورا

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ۱۱:۴۰ چاپ

حکایت گیلان | عضو شورای شهر رشت معتقد است ادامه کار شهردار سابق یک رفتار روزمره‌گی ایجاد می‌کرد.

مجید عزیزی به مخالفت خود با رأی شورای ششم به “احمدی” شهردار مستعفی رشت اشاره کرد و گفت: مخالفت بنده در نقد به مدیریت‌های باندی و رانتی بوده و هیچ گونه نگاه شخصی به وی نداشته‌ام، احمدی از دوستان ما بود اما مصلحت ما مصلحت شهر است. بنده به مردم قول داده‌ام که امانتدار آنها باشم و باید این امانت را به دست کسی می‌سپردم که مطمئن باشم تا در بحث راستای تغییری که مردم از ما انتظار دارند، تصمیم بگیریم. بنده می‌دانستم که رأی به “احمدی” یعنی رفتار روزمره‌گی.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: احمدی۱۰ ماه در شهرداری مسئول بود اما تغییرات محسوسی در سطح شهر رویت نشد و تغییراتی جدیدی هم در برنامه نداشت. مدیریت “احمدی” مدیریت روزمره‌گی است به گونه ای که درآمدی کسب شود و حقوق کارمندان داده شود. بنده از کارمندان شهرداری جویای علت حفظ “احمدی” در سمت مدیریت شدم و تنها پاسخی که شنیدم این بود که وی حقوق کارمندان را به موقع پرداخت می‌کند. درست است که کارمندان می‌بایست امنیت شغلی داشته باشند اما بنده عضو شورای شهر رشت یعنی همه مردم رشت هستم که اعضای شهرداری جزیی از آن هستند پس هر شخصی که می‌آید باید پرداخت به موقع حقوق برای کارمندان اتفاق بیفتد و آنها امنیت شغلی داشته باشند تا در چهارچوب آرامش خدمات به مردم و تکریم ارباب رجوع را محقق نمایند.

علت پیش‌دستی “احمدی” در استعفا چه بود؟

“عزیزی” با اشاره به اینکه “احمدی” رای اعتماد را گرفته بود و از جانب شورا مشکلی نداشت، تصریح کرد: بنده گواهی می‌دهم که دوستان شورا هیچ‌وقت وی را تحت فشار قرار ندادند. بنده هیچ نگاه شخصی ندارم و تنها به دلایل متعددی به “احمدی” رای منفی دادم و همچنان هم بر حرف خود هستم و اکنون هم بیاید باز هم رای منفی می‌دهم زیرا با تعریف بنده در حوزه مدیریت، توسعه و رونق شهری همخوانی ندارد و جزء انتخاب بنده نمی‌باشد.

وی ادامه داد: وقتی “احمدی” رای آورد نزد وی رفتم و گفتم شما در حال حاضر شهردار قانونی این شهر هستید و بر من وظیفه است از شما حمایت کنم پس با تمام وجود در خدمت شما هستم و هرجا مشکل و نقیصه‌ای دیدید و مشکلی خدای نکرده با همکاران ما داشتید حاضر به رفع آن هستم. تعامل همکاران ما با شهردار در این حد بوده و در این بازه کم فرصتی نبود تا بین اعضای شورا و شهردار چالشی به وجود آید تا شهردار استعفا دهد، فلذا اعضا شورای شهر با شهردار هیچ مشکلی نداشتند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در رابطه با موضوع شخصی که “احمدی” عنوان کرد، بنده در مصاحبه‌ای به شهردار مستعفی گفتم که شما برای جلب اعتماد شورای جدید از هر اهرمی برای بقا در این جایگاه استفاده کردید چه شد که پس از گذشت سه هفته با مطرح کردن بیماری خود استعفا دادید؟ از وی خواستم که جهت شفاف‌سازی و آگاهی مردم که دانستن حق آنهاست توضیح دهد و اگر مشکلی وجود دارد آن را با شجاعت و شهامت مطرح کند.

عزیزی تصریح کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که در استعفای “احمدی” به هیچ وجه بحث اختلاف با شورا وجود نداشته است و از طرف دیگر تاکنون هیچ مستنداتی دال بر بیماری وی رویت نشده است.

منبع: هشت دی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان