پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
از شرکت های چندگانه تا ریاست جمعیتی با حضور نمایندگان مجلس :

نگاهی به سوابق اقتصادی و سیاسی عبدالرحمن معاشر گزینه جدی استانداری گیلان

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۰۹:۲۰ چاپ

 اختصاصی حکایت گیلان | عبدالرحمن معاشر که به عنوان یکی از گزینه های اصلی استانداری گیلان مطرح شده است با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین تعدادی از چهره های اصولگرای گیلان دیدار داشته است که شانس خود را برای انتصاب به عنوان استاندار بالاتر ببرد.

در محافل سیاسی معاشر چندان شناخته شده نیست و سابقه مدیریتی نیز ندارد. در رزومه او گفته شده رئیس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی است که نکته جالب این جمعیت این است که تعدادی از نمایندگان فعلی و سابق مجلس در آن حضور دارند. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، علی‌رضا منادی سفیدان، موسی غضنفرآبادی،علیرضا پاک فطرت، عفت شریعتی، مصطفی نخعی از جمله نمایندگان فعلی و همچنین زهرا سعیدی (نماینده سابق) مرتضی طلایی و معصومه آباد ( اعضای سابق شورای شهر تهران) ، فریدون انتظاری سفیر اسبق ایران در کره‌جنوبی از جمله افراد شاخصی هستند که حاضر شدند ریاست معاشر را در این جمعیت بپذیرند.

این که شخصیت های مطرحی پذیرفته اند با ریاست معاشر فعالیت تشکیلاتی داشته باشند به نوبه خود مایه تعجب است. شاید بتوان گونه ارزیابی کرد که هزینه های مادی این تشکیلات توسط وی پرداخت می شود.موردی که در مورد جبهه پایداری هم دیده می شود که دبیرکل فعلی آن را صادق محصولی برعهده دارد که از لحاظ توانمندی اقتصادی قابل مقایسه با دیگر اعضای پایداری نیست و میزان ثروتش همیشه مورد انتقاد منتقدین از جمله اصولگرایان قرار داشت.

معاشر نیز در سوابق اقتصادی رسمی خود حضور در چندین شرکت را به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تجربه کرده است. مؤسسه حقوقی و داوری بین المللی دادآفرینان سریر، شرکت توسعه تجارت سریر، شرکت بازرگانی پارسا تل قشم، شرکت گسترش راه و ساختمان سریر از جمله شرکت هایی است که وی در آن ها حضور داشته است. شرکت توسعه تجارت سریر که به عنوان یکی از تولید کنندگان ماکارونی ، رب گوجه فرنگی ، روغن و بسته بندی برنج شناخته می شود معاشر در آنجا به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت می کند. این شرکت قراردادهای دولتی مختلفی جهت تامین رب با ادارات زندان در مناطق مختلف از جمله آذربایجان غربی داشته که مجموع این قراردادها بیش از سه میلیارد ریال عنوان شده است.


در مورد این که چه کسانی در نظر داشتند معاشر به عنوان استاندار گیلان معرفی شود گمانه زنی های متعددی شکل گرفته که هنوز موثق نیست. وی در ایام انتخابات با حکم حامد علم الهدی برادر همسر سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس ستاد کشوری ایران من (آیت الله رئیسی)منصوب شد . چنین مسائلی نشان می‌دهد وی پله های ترقی را در حال پیمودن است و ارتباط خوبی با شخصیت‌های سیاسی به دست آورده است که با توجه به سن نه چندان زیاد وی قابل توجه است.

وی به عنوان رئیس این ستاد احکام روسای استانی را نیز در این رابطه صادر کرد. محمد اسکندری نوده (رئیس سابق پیام نور رشت) به عنوان رئیس ستاد گیلان ایران من رئیسی منصوب شد. همچنین حامد رضایی فرد از فعالان رسانه ای استان گیلان نیز به عنوان رئیس بخش گیلان جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی منصوب شد.

در دولت‌های گدشته نیز سابقه داشته که استانداران از میان افرادی انتخاب شوند که سابقه حمایت اقتصادی در ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب داشته اند. محمد علی نجفی و مصطفی سالاری از جمله این افراد هستند که در ایام انتخابات کمک‌های خوبی به روحانی داشتند. البته آن افراد سابقه مدیریتی بیشتری نسبت به معاشر داشتند. البته معاشر در مصاحبه ای اعلام کرده است « بر خلاف ادوار گذشته که ستادها تعیین کننده بودند، این بار رییس جمهوری منتخب اجباری برای به کارگیری آنها ندارد.» از آن جا که به قول وی رئیسی وامدار کسی نیست باید دید می تواند انتصاب احتمالی وی نیز بر اساس شایستگی و توانمندی صورت می‌گیرد یا سفارش هایی لازم است. البته اگر معاشر استاندار گیلان نیز نشود بعید نیست او را به زودی در مناصب دولتی مشاهده کنیم. او توانسته نمایندگان و شخصیت های مطرحی را زیر مجموعه خود منتقل کند. حالا نیز نباید کار سختی داشته باشد شخصیت های اصولگرای گیلان را متقاعد کند که به عنوان استاندار فعالیت کند.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

یاسر 3 بهمن 1400 ساعت 12:11

مشاور مدیرعامل بانک کشاورزی شد.

نظر دهید - پسندیدم 5

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان