شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | رئیس اداره منابع طبیعی شفت، با بیان اینکه قاچاقچیان چوب با امکانات جدید و شیوه های جدید به قاچاق چوب روی آورده اند، گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره دو خودرو را در حال قاچاق چوب آلات جنگلی توقیف کردند.

حسین آبکار از توقیف دو خودروی حامل چوب آلات قاچاق خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شفت موفق به کشف و توقیف یک دستگاه خودوری سمند حامل ۸۰ بسته سر تاج درختان جنگلی شدند.

وی چوب آلات مکشوفه را از نوع کاج دانست و افزود: خودروی توقیف شده تا سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شفت همچنین از توقیف یک دستگاه خودروی سواری پراید خبر داد و خاطرنشان کرد: این خودرو حامل چوب آلات قاچاق از نوع توسکا به متراژ ۰.۴۹ مترمکعب بود که توسط ماموران یگان حفاظت این اداره کشف و ضبط شد.

آبکار، با بیان اینکه فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و خودروی وی هم تا پرداخت جریمه تعیین شده توقیف شد: قاچاقچیان از شیوه های جدید برای قاچاق چوب آلات جنگلی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان چوب با امکانات جدید و شیوه های جدید به قاچاق چوب روی آورده اند، اما مطمئن باشند مامورین منابع طبیعی با کمک همیاران طبیعت و همراهی دستگاه های نظامی و قضایی عرصه را بر آنان تنگ خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شفت، همچنین از کشف و ضبط ۱.۴۰ مترمکعب چوب آلات جنگلی خبر داد و عنوان کرد: دو قاچاقچی چوب در حین قطع درختان توسکای جنگلی در منطقه چوب تراشان دستگیر شدند و اره موتوری و خودروی متخلفین به همراه چوب آلات قاچاق توسط مامورین یگان حفاظت این اداره ضبط شد.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان