جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | بعد از روی کار آمدن وزیر جدید علوم رایزنی ها برای. انتصاب روسای دانشگاه گیلان ادامه دارد که در این میان چندین گزینه شانس بالاتری دارند تا جانشین مدیریت هشت ساله دکتر رضی در این دانشگاه شوند. 

در زیر سابقه این افراد به ترتیب حروف الفبا مورد بررسی قرار گرفته است

1-دکتر منصور افشار محمدیان : 

عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان که شانس چندانی برای ریاست دانشگاه ندارد.

2- دکتر حسن تاجیک 

 دکترای شیمی آلی(پلیمر) از دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان از سال ۷۴ که دارای سوابق اجرایی متعددی در دانشگاه و در نهادهای دولتی است و از این نظر نسبت به دیگر کاندیداها متمایز است. 

وی در زمان استانداری نجفی به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار گیلان منصوب شد.

مشاور رئیس و سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان و همچنین رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر از جمله سوابق دانشگاهی تاجیک است.

3- دکتر عبدالله حاتم زاده :

 رئیس سابق دانشگاه گیلان در دولت احمدی نژاد. که بازهم بی میل نیست به عنوان رئیس انتخاب شود که البته شانسش برخلاف قبل چندان نیست.

4- دکتر ارسلان دمیرچی: 

 عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان که پیش از این در سمت هایی چون رییس دانشکده تربیت بدنی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رییس پردیس بین الملل دانشگاه  فعالیت می‌کرد.

5- دکتر محمد دوستار:  

رئیس دانشگاه آزاد رئیس شورای هماهنگی ستاد های مردمی رئیسی در گیلان که به همین دلیل بعنوان گزینه استانداری هم شناخته می‌شود. رئیس سابق دانشکده انسانی- مدیرسابق برنامه و بودجه و تحول اداری دانشگاه گیلان ازجمله سوابق دیگر اوست.

6- دکتر حبیب الله سمیع زاده: 

معاون آموزشی اسبق دانشکاه گیلان در زمان ریاست حاتم زاده محسوب می‌شد.

7-دکتر رضا سیمبر:

استاد، گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل، دانشگاه گیلان که در دولت احمدی نژاد به عنوان چهره پشت پرده نام برده می‌شد.

8-دکتر فرهاد شیرینی : 

عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان که بعنوان یکی از برجستگان و نخبگان علمی جهان اسلام معرفی شده است. وی ارتباط نزدیکی با شخص وزیر دارد که البته خودش چندان مایل نیست در گیلان سمتی داشته باشد و احتمالا به وزارت علوم می‌رود.

9-دکتر علیرضا صدر ممتاز: 

معاون پژوهشی دانشگاه در زمان ریاست حاتم زاده که مسئول سابق بسیج اساتید دانشگاه گیلان که ارتباطات خوبی با اصولگرایان دارد‌.

10- دکتر بهرام قلمی : 

مدیر گروه شیمی دانشگاه که ارتباطاتی با کوچکی نژاد نماینده دیگر رشت دارد و البته به عنوان گزینه ریاست دانشگاه آزاد هم مطرح است. 

11- دکتر فرید نجفی : 

عضو هیات علمی و استاد از سال 1391 تا کنون در گروه مهندسی مکانیک -دانشکده فنی- دانشگاه گیلان است. وی از سال 1376 تا 1391 نیز در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - تهران عضو هیات علمی بود و رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه را نیز برعهده داشت. 

گفته می‌شود وی ارتباطات نزدیکی با یکی از نمایندگان رشت دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان