شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: دو پایگاه انتقال خون استان در رشت و لاهیجان امروز "پنجشنبه" همزمان با اربعین حسینی برای خونگیری (ع) از عزاداران اباعبدالله (ع) فعال است.

به گزارش ایرنا، دکتر گیتی ایزدی پور امروز افزود: این پایگاه ها از ساعت ۸:۳۰ تا ١٣ امروز  با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: اتوبوس سیار خونگیری انتقال خون استان نیز از ساعت ٩ تا ١٢ در محل مرقد مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت مستقر است.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان از افراد دارای شرایط اهدای خون خواست تا برای تامین خون مورد نیاز بیماران در امر خداپسندانه و نوعدوستانه اهدای خون مشارکت کنند.

در نیمه نخست امسال ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر در گیلان برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۸۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

از مجموع اهداکنندگان ۲۲ هزار و ۱۱۳ نفر اهداکننده مستمر، ۱۰ هزار و ۳۳۲ نفر با سابقه بوده و پنج هزار و ۳۷۵ نفر برای اولین بار برای اهدای خون اقدام کردند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان