جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | فضای اینترنت پُر از راهکارهای مختلف برای مراقبت از پوست صورت شده است که بیشترشان مرجع معتبری ندارند، اما همگی ادعا می‌کنند که می‌توانند مشکلات و نگرانی‌های پوستی شما را از بین ببرند. تعداد کم‌شماری از این راهکارها براساس آزمون و خطا به نتیجه رسیده‌اند که در برخی موارد توسط متخصصان پوست‌ومو هم تایید شده‌اند، اما بیشتر آنها می‌توانند مضرات مختلفی برای پوست صورت داشته باشند. 


دکتر مایکل کامینر، متخصص پوست‌ومو و جراح زیبایی در این مطلب برای شما توضیح می‌دهد که کدام محصولات یا ترکیبات به‌هیچ‌وجه نباید با پوست صورت تماس داشته باشند. 


1. لوسیون بدن 

اگر مرطوب‌کننده مخصوص صورت شما تمام شده است، نباید از لوسیون بدن به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. بیشتر لوسیون‌های بدن حاوی ترکیبات معطر و موادی هستند که می‌توانند باعث برانگیختگی واکنش‌های پوستی در پوست ظریف و نازک صورت شوند. البته اگر در شرایط اضطراری قرار گرفته باشید و مجبور شوید یکی‌دو بار چنین کاری را انجام دهید، جای نگرانی نیست، اما استفاده کوتاه‌مدت یا درازمدت از لوسیون بدن به‌جای مرطوب‌کننده مخصوص صورت به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. استفاده از لوسیون بدن برای پوست صورت می‌تواند به گرفتگی روزنه‌های پوستی منتهی شود. 


2. عطر 

بیشتر عطرها حاوی الکل هستند که می‌تواند باعث تحریکات پوستی شود، خصوصا اگر پوست حساسی داشته باشید. با این‌حال، صورت تنها قسمتی از بدن نیست که پس از تماس با عطرها دچار واکنش‌های پوستی می‌شود. بنابراین اگر هنگام استفاده از عطرها همیشه چند افشانه هم روی صورت خودتان پخش می‌کنید، بهتر است چنین کاری را متوقف کنید. 


3. سرکه 

شاید شما هم شنیده باشید که می‌توان از سرکه به‌عنوان تونر صورت استفاده کرد، اما توصیه متخصصان پوست‌ومو این است که چنین کاری را انجام ندهید. سرکه یا هیچ ماده خوراکی دیگری نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات مخصوص صورت باشد. محصولات مراقبت از پوست مخصوص صورت هم ملایم‌تر هستند و هم طبیعتا بوی بسیار کمی دارند. 


4. مایونز 

آغشته کردن پوست صورت به سس مایونز ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد. بسیاری از برنامه‌های مراقبت از پوست خانگی که براساس ترکیبات خوراکی طراحی شده‌اند هم استفاده از این ماده را به‌عنوان ماسک یا مرطوب‌کننده پیشنهاد می‌دهند. 

با این‌حال توصیه متخصصان پوست‌ومو این است که از سس مایونز برای درمان مشکلات پوست صورت استفاده نکنید. سس مایونز بافت اسیدی و قوام غلیظی دارد. بنابراین این ماده خوراکی به‌راحتی می‌تواند باعث انسداد روزنه‌های پوستی شود و به‌مرور زمان شما را با مشکل جوش‌های پوستی مواجه کند. بنابراین به‌هیچ‌وجه پوست صورت را به سس مایونز آغشته نکنید. 


5. خمیردندان

مدت‌هاست که بعضی افراد از خمیردندان به‌عنوان یکی از ترکیبات مفید برای پوست صورت نام می‌برند که می‌تواند در تمام طول شب روی صورت باقی بماند. افراد بسیاری هم خمیردندان را روی جوش‌های پوستی قرار می‌دهند تا این جوش‌ها را خشک کنند. با این‌حال بعضی از ترکیبات موجود در خمیردندان می‌توانند باعث تحریکات پوستی شوند و حتی پوست را هم بیش از حد خشک کنند. دکتر کرامینر تاکید می‌کند که خمیردندان به‌هیچ‌وجه در درازمدت برای پوست شما مفید نخواهد بود. استفاده از خمیردندان برای مبارزه با جوش‌های پوستی هم توصیه نمی‌شود. 

منبع: سلامت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان