جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | یک مستندساز و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در نامه‌ای به رییس انستیتو پاستور درباره واکسن سوبراناپلاس که روز گذشته به اشتباه به جای دُز دوم به او و برخی از خبرنگاران و فعالین رسانه ای حوزه سلامت تزریق شد، سوالاتی را مطرح کرد.

سعید نبی در این نامه خطاب به دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران نوشت:« همانطور که مطلع هستید، واکسیناسیون خبرنگاران و فعالین رسانه ای حوزه سلامت، روز پنجشنبه هفتم مردادماه با واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا آغاز و بر همین اساس مقرر شد تا تزریق دز دوم این واکسن در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ انجام شود که با یک روز تاخیراین امر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ آنهم به اعتبار اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی کشور و اعلام صریح وزارت بهداشت، با تزریق اشتباه دوز سوم سوبرانا پلاس ( یادآور ) به جای دوز دوم واکسن، همراه بود!!! لذا بر اساس این نامه سرگشاده ضمن سپاس از زحمات صورت گرفته آن موسسه در تهیه واکسن و کلیه پرسنل خدوم وزارت بهداشت که در دوران کرونا جانفشانی کرده‌اند، حق قانونی خود می دانیم که پاسخ سوالهای مطرح شده را در ذیل این نامه، صریح و علمی از آن مرجع دریافت کنیم.

لازم به توضیح است که پیش فرض بر این خواهد بود، آن موسسه فارغ از نهادهای سیاسی به عنوان یک مرجع شناخته شده علمی در دنیا پاسخگو باشد.

۱- آیا این اشتباه سهوی بوده یا عمدی، اگر عمدی بوده! و قرار بر تزریق در فاز مطالعاتی، چرا از اینجانبان بر اساس منشور حقوق بیمار کتبا اجازه تزریق دریافت نشده و به ما اطلاع رسانی نشد که حق تصمیم داشته باشیم؟

۲- پروتکل‌ها و مقاله ها در خصوص پیش بینی ریسک این خطای صورت گرفته چه می گویند؟

۳- با تزریق اشتباه دوز یادآور به جای دوز دوم، در روند و درصد کل ایمنی‌زایی واکسن تا کنون چه خللی ایجاد می شود؟

۴- چرا در برگه واکسیناسیون اینجانبان مهر تزریق دوز دوم زده شد و آیا تزریق دوز دوم محلی از اعراب خواهد داشت؟ اگر نه صراحتا بفرمایید راهکار چیست؟

۵- نظر به اشتباه صورت گرفته اعلام بفرمایید در چه تاریخی تست پادتن از هر یک از ما صرفا در آن موسسه گرفته خواهد شد؟»

منبع:ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان